افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تشخیص آجیل تازه در عید نوروز

شرايط نگهداري، نحوه تهيه، ميزان و نوع رنگ به كار رفته و بسياري از عوامل ديگر در سلامت آجيل نقش تعيين‌كننده‌اي دارند. تهيه آجيل بسته‌بندي شده و داراي پروانه بهداشتي قابل اطمينان‌تر از آجيل و خشكبار عرضه شده به صورت باز و فله‌اي است. از اين رو خريد آجيل از فروشگاه‌هاي معتبر و خودداري از تهيه آنها از دستفروشان بسيار اهميت دارد. آجيل‌هاي خام و تفت نداده از نظر بهداشتي مطمئن‌تر هستند؛ زيرا سم افلاتوكسين كه معمولا به رنگ سياه روي اين دانه‌ها متظاهر مي‌شود؛ در اثر تفت دادن ديگر قابل شناسايي نيست. دانه‌هاي آجيلي كه رنگ آنها به دست بچسبد، پسته‌هاي بيش از حد خندان و قرمز و تخمه‌هايي با رنگ سياه براق، نشانه‌ آجيل‌هاي رنگ شده‌اند كه به دليل غيرمجاز بودن بيشتر رنگ‌هاي به كار رفته در آنها بسيار خطرناك هستند.

ui

سوراخ بودن پسته‌ها يا پوكي دانه‌هاي آجيل، ظاهري كپك زده، وجود رنگدانه‌هاي سياه و لكه‌هاي قهوه‌اي، بقاياي حشرات زنده يا مرده كه نياز به دقت بسيار در ظاهر آجيل دارد، نشانه كهنگي و فساد ‌آجيل است.

همچنين آجيل تازه فاقد هرگونه بوي نامطبوع از جمله بوي تند، بوي ترشيدگي و بوي ماندگي است كه بايد هنگام خريد به آن دقت شود. قرار دادن آجيل درون ظروف در بسته و نگهداري آن در مكان‌هاي خشك و خنك دركوتاه مدت و قرار دادن آنها در يخچال يا فريزر براي مدت يك سال در سالم ماندن آجيل‌ها موثر خواهد بود.

منبع: healthyfooddiet.blogfa.com

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *