افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ترک خوردگی کف پا و دلایل آن

ترک خوردگی کف پا و دلایل آن

  • شایع ترین دلیل ترک کف پا ، یک عفونت قارچی مانند پای ورزشکار است، اگرچه ممکن است همیشه متوجه آن (عفونت قارچی) نشوند. در بسیاری از موارد این عفونت قارچی تنها خود را به صورت ترک پا نشان می دهد و هیچ خارشی ایجاد نمی کند.

 

ترک خوردگی کف پا شایع است و دلایل مختلفی برای بروز آن وجود دارد. ما بر روی پاهایمان می ایستیم و راه می رویم، بنابراین فشار و راه رفتن مداوم می تواند باعث ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن پا شود.

اما ترک پا می تواند دلایلی به جز راه رفتن مداوم داشته باشد که در اینجا به آنها اشاره می کنیم.

عفونت قارچی

شایع ترین دلیل ترک کف پا ، یک عفونت قارچی مانند پای ورزشکار است، اگرچه ممکن است همیشه متوجه آن (عفونت قارچی) نشوند. در بسیاری از موارد این عفونت قارچی تنها خود را به صورت ترک پا نشان می دهد و هیچ خارشی ایجاد نمی کند. بنابراین اگر پوست پایتان به طور ناگهانی دچار ترک خوردگی شد، بهتر است زودتر معاینه شود.

زمانی که در پوست تان یک عفونت قارچی ایجاد شود، احتمال انتشار آن به ناخن ها نیز وجود دارد که در این حالت رها شدن از شر آلودگی دشوارتر خواهد شد. همچنین باید توجه داشت که ممکن است عفونت قارچی ابتدا ناخن را درگیر کرده و سپس به پوست برسد.

عرق ناشی از ورزش

تعریق بیش از حد و محیط مرطوب اغلب موجب بروز عفونت های قارچی پوست شده و پا را دچار پوسته پوسته شدن می کند که نشان می دهد ورزش های روزانه به خصوص از نوع سنگین، باعث ترک خوردن پوست پا می شوند.

پا برهنه ورزش کردن و یا استفاده از تشک های ورزشی مشترک در باشگاه ها و یا انجام ورزشی مانند یوگا، در یک محیط گرم و مرطوب می تواند به عفونت قارچی یا باکتریایی منجر شود.

کفش های پاشنه بلند روباز

بسیاری از زنان، عاشق پوشیدن این نوع کفش ها در تابستان هستند. اما این نوع کفش ها، گاهی اوقات می توانند اصطکاک جدی را به دنبال بیاورند. هرچیزی که سبب اصطکاک می شود باعث بروز تاول، پوسته پوسته شدن و ترک خوردن پا نیز خواهد شد.

آفتاب سوختگی

هیچ کسی در هنگام گرفتن حمام آفتاب، استفاده از کرم های ضدآفتاب را فراموش نمی کند، اما آیا کسی از این کرم ها برروی پاشنه و کف پاها نیز استفاده می کند؟ آفتاب سوختگی موجب ترک خوردگی و بسیاری از مشکلات دیگر در پاها خواهد شد. بنابراین اجازه ندهید پاهایتان در معرض مستقیم اشعه ماورابنفش خورشید قرار گیرد.

اگزما

اگزما یک بیماری پوستی است که از طریق پوسته پوسته شدن پوست خود را آشکار می کند و می تواند باعث ترک خوردگی، خارش و خشکی در سراسر بدن از جمله کف پا شود. اگر چه بسیاری از افراد، اگزما را در دوران کودکی تجربه کرده اند، اما احتمال بروز آن در بزرگسالان نیز وجود دارد. خوشبختانه بسیاری از درمان های موضعی برای رفع اگزما در دسترس است.

کم آبی بدن

کم شدن آب بدن می تواند به احساس خستگی، کاهش سوخت و ساز بدن، جوش و … منجر شود. اگر بدن شما به اندازه کافی هیدراته نباشد، پوست شروع به پوسته پوسته شدن در همه جای بدن می کند. بنابراین به یاد داشته باشید: آب دوست شما است.

شرایط معمول

همیشه دلیل غیر منتظره ای برای پوسته پوسته شدن پا و ترک خوردگی آن وجود ندارد. گاهی این شرایط کاملا عادی است و بدن به طور طبیعی پوست تازه ای می سازد و پوست قدیمی را از خود جدا می کند. کشیدن سنگ پا می تواند به راحتی این حالت را برطرف کند

 

منبع : جام جم آنلاین

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *