افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ترفندهای لاغر شدن

می‌گویند آدم‌ها راحت چاق می‌شوند و سخت لاغر؛ یعنی برای کم کردن یک کیلو چربی اضافه باید ماه‌ها سختی کشید و رنج کم خوردن و چشم بستن به شیرینی و شکلات را به جان خرید. آیا شده تا به حال پس از یک دوره رژیم غذایی طولانی مدت، احساس شکست کنید و از خودتان ناامید شوید و فکر کنید فرد بی‌اراده‌ای هستید؟ اگر احساس کردید در چنین شرایطی قرار گرفته‌اید، ترفندهای زیر را اجرا کنید تا سریع وزن کم کنید و این حالت مأیوس کننده در شما از بین برود.

zz

۱- عکس بگیرید
یک عکس همیشه بیشتر از هزاران حرف برای گفتن دارد. این خاصیت تصاویر است. چرا این برخورد را با غذایی که می‌خوریم انجام ندهیم تا ببینیم با ما چه می‌گوید؟ حداقل به مدت ۲ هفته از هر چه می‌خورید عکس بگیرید و هر چه می‌توانید آن‌ها را نگاه کنید. تحقیقات ثابت کرده‌ کسانی که این کار را انجام داده‌اند الگوی غذا خوردنشان به وعده‌های متعادل‌تری تغییر کرده و برنامه کاهش وزن برایشان مؤثر واقع شده. این یک ترفند ساده است، شما با تکرار مشاهده‌ تصاویر چیزهایی که می‌خورید درک خواهید کرد که چه اشتباهاتی را مرتکب می‌شوید.

۲ – آب را جایگزین نوشابه کنید
قبل و بعد از هر وعده‌ غذاییتان یک لیوان آب بنوشید. به جای نوشیدن نوشابه یا نوشیدنی‌های الکلی به نوشیدن آب روی بیاورید. فقط از این طریق خودتان را از ۳ تا ۷ کیلو اضافه وزن در هر سال بیمه می‌کنید. همچنین نوشیدن آب باعث خواهد شد بیشتر احساس سیری کنید و جلوی شما از حمله ور شدن به وعده‌های سنگین غذایی گرفته شود.

۳ – ماهی را جایگزین کنید
اگر تا الان ۴ بار در هفته گوشت قرمز می‌خوردید، سعی کنید ماهی سالمون یا تن را جایگزین کرده تا متوجه مزایای بزرگ آن شوید. با این کار بدنتان را از دست ۱۲۰۰ کالُری اضافه در هفته نجات خواهید داد. جایگزینی ماهی با گوشت نه تنها باعث خواهد شد وزن کم کنید، بلکه یک منبع غذایی عالی برای چند ماده مغذی و پروتئینی را به مواد غذایی مصرفیتان افزوده‌اید. ماهی را می‌توانید به صورت بخارپزیا کبابی نوش جان کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

۴ – ته بندی کنید
بله! درست شنیدید. خوردن میان وعده‌ سبک اما خوشمزه در روز برای ته بندی، به جای اینکه فقط سه وعده غذایی کامل داشته باشید باعث خواهد شد سریع‌تر لاغر شوید. چرا که اگر در فواصل منظم میان وعده بخورید، در مجموع کالری کمتری دریافت خواهید کرد. برش‌های سیب و کره‌ بادام زمینی، میوه‌های تازه با پنیر کم چرب و انتخاب‌های دیگر، میان وعده‌های عالی و کم کالری است که باعث خواهند شد بیشتر احساس سیری کنید.

۵ – از هر لقمه‌تان لذت ببرید
زمانی که شما به جای اینکه در چشم به هم زدنی غذایتان را تمام کنید، با رغبت غذا می‌خورید و از هر لقمه‌تان لذت می‌برید، زود‌تر از حالت معمول احساس رضایت و سیری خواهید کرد. از این راه شما وعده‌های اندازه و کافی خواهید خورد و همچنین پس از غذا احساس انباشته شدن مواد غذایی در معده‌تان نمی‌کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *