افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مصرف دخانیات چه تاثیری بر پوست می گذارد؟

مصرف دخانیات چه تاثیری بر پوست می گذارد؟

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ شما هم می‌دانید که سیگار کشیدن هیچ کمکی به چهره -و ریه، قلب، یا دیگر اعضای بدن- نمی‌کند. اما به طور مشخص در مورد پوست می‌توان به این موضوع اشاره کرد که اثر سیگار بر آن، آشکارتر از بقیه است و این می‌تواند انگیزه‌ای باشد برای ترک سریع‌تر دخانیات.

طبق پژوهش‌ها استعمال سیگار می‌تواند سرعت پیر شدن پوست را زیاد کند، و منجر به چین و چروک شود. ظهور این تغییرات پوستی می‌تواند در ۱۰ سال نخست سیگار کشیدن آغاز شود. تعداد سیگارها و طول مدت استعمال آنها، شدت چین و چروک‌های احتمالی در آینده را بیشتر می‌کند حتی اگر صدمات اولیه پوستی با چشم قابل مشاهده نباشند.

سیگار کشیدن نه فقط برای پوست صورت، بلکه برای سایر نقاط پوست شما هم زیان‌بار است. برای مثال، بخش‌های داخلی مفاصل نظیر پشت زانو، یا داخل مفصل آرنج، زیر بغل و …

وقتی شما دود سیگار را به درون ریه خود می‌کشید، مواد شیمیایی داخل تنباکو به سلول‌های خونی‌تان آسیب می‌رسانند. همچنین این آسیب به ساختار و عملکرد رگ‌های خونی شما گسترش می‌یابد و می‌تواند منجر به تصلب شرایین شود.

تصلب شرایین به یک بیماری گفته می‌شود که در آن پلاک‌های خونی با خاصیتی شبه‌مومی در رگ‌ها تشکیل می‌شوند و به مرور سرخرگ‌های شما را سفت و تنگ می‌کنند که این به معنای کاهش اکسیژن‌رسانی به اعضای بدن و بخش‌های مختلف آن است. به این شکل است که ارسال اکسیژن به پوست منجر به بروز چین‌وچروک، سالخوردگی زودرس، از دست دادن موها و دندان‌ها می‌شود.

زیباترین زندگی، می‌تواند طولانی‌ترین زندگی در سلامت کامل باشد. و بدترین مرگ ممکن است طولانی‌ترین زندگی همراه با بیماری و ناخوشی باشد. شما می‌توانید تکیه‌گاه‌ها و عادات بی‌ضرری را جایگزین سیگار کنید و به این شکل به زیبایی خود و زندگی‌تان کمک کنید. هر چند نمی‌توان آسیب‌های سیگار به پوست را جبران کرد ولی می‌توان با ترک سیگار از وخامت‌شان جلوگیری کرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *