افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تاتو و روشهای پاک کردن تاتو

hh62

 

تاتو : قرار گرفتن مواد رنگی با منشاء خارجی در زیر پوست باعث تغییرات رنگی می شود که این حرکات را خالکوبی یا تاتو می نامیم . انجام تاتو یا خالکوبی می تواند به دلیل یک رفتار فرقه ای و مذهبی و یا به خاطر زیبایی و یا جهت یک عقیده خاص و خیابانی باشد. در این مطلب شما را با تاتو و روش های پاک کردن تاتو آشنا می کنیم:

عوارض تاتو:

عوارض تاتو :براي تاتو (خالکوبی) كردن از سوزن هاي مخصوص استفاده مي شود و اين كار غير از درد فراوان ، خونريزي زيادي هم به همراه دارد . پس از تاتو کردن نيز رعايت نكردن بهداشت فردي ، مي تواند شخص را در معرض ابتلا به بيماري هاي خطرناكي قرار دهد از جمله:

 

آلودگیهای خونی تاتو: اگر تجهیزاتی که برای ایجاد تاتو (تتو) استفاده می شود، به خون فردی بیمار آلوده باشد، شما در معرض تعدادی از بیماری های خطرناک خونی خواهید بود. مانند هپاتیت سی، هپاتیت بی، سل، HIV، و ویروسی که باعث ایدز می شود.

 
ـ اختلالات پوستی: ایجاد برآمدگی ها در اطراف جوهر تاتو (تتو) بخصوص اگر رنگ آن قرمز باشد. همینطور احتمال ایجاد زخم ها و التهابات شدید اگر مستعد آن باشید، زیاد خواهد بود.

 
ـ عفونت پوستی تاتو : تاتو (تتو) می تواند باعث عفونت های باکتریایی موضعی نیز شود. نشانه های معمول عفونت قرمزی، حرارت و تورم و خشکی که مانند چرک باشد.

 

تاتو به عنوان راهي براي انتقال بيماري عفوني مانند هپاتيت B ، سيفليس، جذام، سل، سرطان پوست، psoriasis ،و يا حتي تغييرات رفتاري شناخته شده است. » .

 

انواع تاتو (خالکوبی)

انواع تاتو :تاتو انواع مختلف و كاربردهاي متنوعي دارد. مي توان از يك منظر تاتو را تنها روشي براي تزيين، نشان دادن وابستگي شخص به گروه يا عقيده اي خاص، تنوع طلبي، آرايش دائمي و… دانست؛ اما از منظري ديگر مي توان تاتو (تتو) را راهي براي پوشاندن و از بين بردن نقايص مختلف مانند نقايص مادرزادي يا اكتسابي دانست. اگر چه در ايران تاتو كردن، حتي از نگاه يك روش درماني باز هم توسط پزشكان انجام نشده و يا بسيار به ندرت انجام مي شود، اما نمي توان منكر فوايد درماني تاتو براي افراد نيازمند شد.”

 

تاتوي (تتو)  لب

تاتو لب : تاتوي لب روشي درماني براي رفع نقص افرادي است كه به دلايل مادرزادي يا اكتسابي “خط لب” خويش را از دست داده اند. به طور مثال در افراد “لب شكري” پس از درمان نقص اصلي، مي توان از تاتو كردن براي ترميم “خط لب” بهره برد.

 

تاتوي (تتو) ابرو

تاتوی ابرو :تاتوي ابرو نيز كاربردي درماني براي افرادي كه به دلايل مختلف ابروي خويش را از دست داده اند يا دچار نقص مادرزادي هستند، محسوب مي شود و از بارزترين نمونه هاي آن مي توان به بيماراني اشاره كرد كه بر اثر”شيمي درماني” ابروي خود را از دست داده اند.

تاتوي (تتو) چشم

تاتوي چشم نيز براي رفع نقص هايي چون افتادگي چشم، افتادگي پلك ، آسيب و جراحت و … به كار مي رود.

 

چگونه می توان تاتو را پاک کرد ؟

پاک کردن تاتو :گاهی پس از انجام تاتو(خالکوبی) شرایطی پیش می آید که فرد تصمیم می گیرد تاتو (خالکوبی) را پاک کند که مهم ترین دلایل آن عبارت است از عوض شدن مد ، عدم رضایت از شکل به دست آمده گاهی خرابکاری ، فراهم شدن مشکل استخدام و … است .

روش های مختلفی برای پاک کردن تاتو (خالکوبی) وجود دارد که شامل جراحی ، کوتر کردن ، منجمد کردن ، تراشیدن پوست و لایه برداری عمیقی که این روش ها ارزان بوده ولی نتیجه آنها کامل و صد در صد نیست و معمولا جای زخم و اسکار بجای می گذارند .

روش دیگر پاک کردن تاتو ،استفاده از لیزر ساده ترین ، با عارضه کمتر و گاهی با نتایج بسیار عالی می باشد که در صورت موثر بودن اکثرا جای زخم و اسکار به جا نمی گذارد .

اما لیزر محدودیت هایی هم دارد که یکی گران بودن ، دوم غیر قابل پیش بینی بودن نتایج آن است سومین محدودیت لیزر بی اثر بودن آن روی بعضی از خالکوبی ها می باشد.

 

تاتو‌های آبی تیره و سیاه به لیزر بهتر جواب می‌دهند در صورتی که تاتو‌های زرد و قرمز و سبز جواب درمانی کم یا خیلی مختصری دارند. در عین حال، خالکوبی‌(تاتو)های سفید یا خالکوبی‌(تاتو)های همرنگ پوست ممکن است در اثر لیزر تبدیل به رنگ خاکستری یا سیاه شوند که پرهیز از انجام لیزر و تست اولیه در چنین مواردی ضروری است.

 

از آنجایی که بعضی خالکوبی ها به لیزر جواب نمی هند و بعضی دیگر حتی با لیزر تشدید می شوند ( خصوصا خالکوبی قرمز ) لازم است قبل از انجام لیزر منطقه کوچکی از ضایعه تست شود و در صورت گرفتن نتیجه مساعد اقدام به درمان همه ضایعه کرد.

در صورت عدم امکان استفاده از روش های فوق گاهی با انجام تاتو (خالکوبی)های مجدد با رنگ های مشابه رنگ پوست می توان تا حدودی (تاتو)خالکوبی قبلی را مخفی کرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *