افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بیماران کلیوی این غذاها را در برنامه خود بگنجانید

images

  • اکثر خوراکی‌هایی که بدن را در برابر اکسیداسیون محافظت می‌کنند در رژیم‌های غذایی دوستدار کلیه گنجانیده شده‌اند و انتخاب‌هایی بسیار عالی برای بیماران دیالیزی و افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه به شمار می‌روند.

پژوهشگران، روز به روز ارتباط بیشتری را میان بیماری‌های مزمن، التهابات و سوپر فود هایی کشف می‌کنند که می‌توانند به جلوگیری یا محافظت در برابر اکسیداسیون نامطلوب اسیدهای چرب کمک کنند.

اکسیداسیون نامطلوب اسیدهای چرب، هنگامی رخ می‌دهد که اکسیژن موجود در بدن شما با چربی‌های موجود در خون و سلول‌های شما وارد واکنش می‌شود.

 

اگرچه اکسیداسیون، یک فرآیند طبیعی برای تولید انرژی و بسیاری از واکنش‌های شیمیایی در بدن به شمار می رود ، اما اکسیداسیون بیش ‌از حد چربی و کلسترول، باعث ایجاد شدن مولکول‌هایی در بدن می‌شود که به‌عنوان رادیکال‌های آزاد شناخته می‌شوند. این رادیکال‌های آزاد می‌توانند به پروتئین‌ها، غشاهای سلولی و ژن‌های موجود در بدن شما آسیب بزنند.

 

با این‌ حال خوراکی‌هایی که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند می‌توانند به خنثی کردن اثر این رادیکال‌های آزاد و محافظت از بدن کمک کنند.
اکثر خوراکی‌هایی که بدن را در برابر اکسیداسیون محافظت می‌کنند در رژیم‌های غذایی دوستدار کلیه گنجانیده شده‌اند و انتخاب‌هایی بسیار عالی برای بیماران دیالیزی و افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه به شمار می‌روند.

 

در ادامه به تعدادی از این خوراکی‌ها که تحت عنوان سوپر فود نیز شناخته می‌شوند، اشاره‌ شده است:
فلفل دلمه‌ای قرمز
کلم بروکلی
سیر
پیاز
گل‌کلم
سیب
تمشک
بلو بری
انواع توت‌ها
آلبالو
توت‌فرنگی
انگور قرمز
سفیده تخم‌مرغ
ماهی
روغن‌زیتون

 

با متخصص تغذیه خود مشورت کنید تا رژیم‌های غذایی دوستدار کلیه که این ۱۵ خوراکی در آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته شده باشد را به شما پیشنهاد دهد.
البته همواره به یاد داشته باشید خوراکی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد برای همه افراد ازجمله سایر اعضای خانواده و دوستان شما که دچار بیماری کلیوی نیستند و دیالیز نمی‌شوند نیز مناسب است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *