افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بیماران مرض قندی دارای بانک اطلاعاتی در ایران می شوند

download

 

  • شاهین طبری رئیس هیئت مدیره شرکت چارگون و عضو نظام صنعتی رایانه ای نیز گفت: یکی از مسائلی که امروزه در حوزه سلامت به آن اشاره می شود، بهره گیری از فناوری اطلاعات به طور اخص در حوزه بیماری های غیر واگیر و دیابت و ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و سیستم ثبت دیابت است.

سومین نشست طرح صد مطب دیابتی با حضور جمع کثیری از متخصصین و پزشکان عمومی روز سه شنبه ۱۱ خرداد ماه سال جاری برگزار شد.

دکتر معادی، دبیر اجرایی همایش صد مطب دیابتی با اشاره به اینکه برنامه صد مطب دیابتی برای هر سال چهار برنامه دارد و این نشست، اولین برنامه سال ۹۵ است ، سه هدف: نیاز علمی جهت افزایش پزشکان عمومی در حوزه دیابت، جدیدترین تازه های علمی در حوزه دیابت در جهان با هدف به روز شدن پزشکان عمومی و نیازهای اجتماعی و اطلاع رسانی پزشکان در زمینه دیابت را برای موضوعات آموزشی این طرح تعیین کرد.

دکتر امینی فوق تخصص داخلی کلیه و از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با بیان اینکه نکات مهمی را باید در برخورد با بیماران دیابتی که درگیری کلیوی دارند رعایت کرد ، گفت: این بیماران باید شناسایی شوند و در درمان آن ها کوشش کرد و وجود روانشناسان در این تیم دیابتی ضروری است چون باید بیماران را متقاعدکرد که درمانشان را دنبال کنند.

در ادامه دکتر ارزاقی عضو هیات علمی پژوهشگاه غدد دانشگاه تهران نیز گفت: بیماری دیابت بعنوان یک فرایند معمول باید مورد بررسی روحی و روانی قرار گیرد و این یک توصیه عمومی برای بیماران دیابتی است و با توجه به اینکه سیستم های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، عوارض روحی و روانی و عصبی مختلفی را بوجود می آورد و مثل بقیه عوارض دیابت عمل می کند.

دکتر پورمستدام فوق تخصص شبکیه چشم نیز گفت: پزشکانی که با بیماران دیابتی سرو کار دارند، حتما باید برای معاینه چشم آنها را ارجاع دهند، زیرا بیماران با وجود دید خوب و عدم علائم چشمی دچار گرفتاری شبکیه می شوند.حتما بیماران دیابتی باید سالی یک بار معاینه چشم پزشکی شوند.

در ادامه دکتر ریاضی رئیس هیات مدیره فناوری اطلاعات سلامت متعلق به وزارت بهداشت و درمان گفت: استفاده از فناوری های اطلاعات و تکنولوژی های نوین جهان در مراقبت از بیماران دیابتی موثر است که باید بانک اطلاعاتی از بیماران دیابتی کشور ایجاد شود و یکسری خدمات الکترونیکی از فاصله دور هم قابل انتقال باشد.

شاهین طبری رئیس هیئت مدیره شرکت چارگون و عضو نظام صنعتی رایانه ای نیز گفت: یکی از مسائلی که امروزه در حوزه سلامت به آن اشاره می شود، بهره گیری از فناوری اطلاعات به طور اخص در حوزه بیماری های غیر واگیر و دیابت و ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و سیستم ثبت دیابت است.

دراین نشست از سامانه ای به نام medario.ir رونمایی گردید که پزشکان معالج می توانند پرونده بیماران خود را در این سامانه ثبت و از طریق آن به پایش وضعیت بیماران خود بپردازند .

گفتنی است دکتر هوشمند عضو هیات علمی پژوهشگاه فنی مهندسی ژنتیک و دانشمند برتر جهان اسلام درسال ۲۰۱۴ و پژوهشگر برتر۲۰۱۵ در این نشست گفت: استفاده از پزشکی شخصی برای پیش بینی بیماری های چند عاملی از جمله دیابت و تجویز دارو با توجه به ژنتیک هر فرد حائز اهمیت می باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *