افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بیماران ام اس مورد حمایت وزارت بهداشت قرار گرفتن

بیماران ام اس مورد حمایت وزارت بهداشت قرار گرفتن

  • واقعیت آن است داروهایی که در دنیا برای کنترل بیماری ام اس تولید می شود وارد کشور شده و توسط پزشکان متخصص استفاده می شوند اگر اثبات شود که چنین داروهایی به کنترل بیماری ام اس کمک می کند.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حمایت وزارت بهداشت از بیماران ام اس در طرح تحول سلامت، گفت: داروهای خارجی ام اس تحت پوشش بیمه نیستند.

منوچهر جمالی با بیان اینکه ام اس درمان قطعی نداشته و علت آن هنوز نامشخص است، افزود: در شرایط کنونی برای کنترل بیماری ام اس داروهای متفاوتی در کشور و دنیا تولید می شود، اما متأسفانه این داروها بسیار گران بوده و درمان بیماران بسیار هزینه بر است.

وی با یادآوری اینکه داروهای اصلی کنترل بیماری ام اس که تولید داخل است تحت پوشش بیمه قرار دارند، ادامه داد: در شرایط کنونی برخی از این داروها به ویژه داروهای خارجی تحت پوشش بیمه نیستند از این رو ضرورت دارد داروهای وارادتی و خارجی نیز تحت پوشش کامل بیمه قرار گیرند.

جمالی ادامه داد: واقعیت آن است داروهایی که در دنیا برای کنترل بیماری ام اس تولید می شود وارد کشور شده و توسط پزشکان متخصص استفاده می شوند اگر اثبات شود که چنین داروهایی به کنترل بیماری ام اس کمک می کند لازم است معاونت غذا و دارو در جریان امور قرار گرفته تا در جهت تحت پوشش قرار دادن این داروها ورود کند.

وی با بیان اینکه استرس مهمترین عامل بروز بیماری ام اس است، تصریح کرد: البته عفونت ها و شرایط خانوادگی در بروز این بیماری موثر بوده و فشارهای روحی و روانی آن را تشدید می کند.

جمالی ادامه داد: این مسئله همواره متداول بوده که وزارت بهداشت بیماری هایی را که نیازمند طی کردن پروسه های درمانی پر هزینه است تحت پوشش قرار می دهد، البته این وزارتخانه اقدامات خوبی در این عرصه صورت داده و در چند سال اخیر حمایت های قابل قبولی در قالب طرح تحول سلامت از بیماران ام اس انجام شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر لزوم توجه به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ام اس تاکید کرد و گفت: افراد باید تحت فشار و استرس کمتری قرار گرفته و از هر گونه استرس و تنش خودداری کنند.

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *