افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بوی بد بدن را از بین ببرید با این ۱۰ گیاه

بوی بد بدن را از بین ببرید با این 10 گیاه

  • وجود این نوع ماده در بدن و جریان یافتن آن در روده و خون، باعث از بین بردن بوی نامطبوع بدن می‌شود.کلروفیل در گیاهان با برگ سبز مثل اسفناج و کاهو به وفور یافت می‌شود.

 

عرق کردن موضوعی است که در فصل های گرم سال بسیاری از افراد را آزار می دهد. درست است که از نظر سلامتی عرق کردن امر خوبی است اما بوی بد بدن به عنوان عارضه جانبی عرق‌کردن است که هیچ عطری حریفش نمی‌شود. ما در این مطلب شما را با دسته ای از مواد غذایی آشنا خواهیم کرد که می توانند بوی بد ناشی از عرق را رفع کنند.
هر چند عرق کردن در واقع بویی ندارد، اما ممکن است عرق در تماس با باکتری‌های روی پوست، بوی ناخوشایندی ایجاد کند. انسان‌ها به دلایل گوناگونی همچون قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب، ورزش کردن، مضطرب شدن و … عرق می‌کنند و نه تنها این عارضه بد نیست، بلکه به عنوان نشانه‌ای از سلامت محسوب می‌شود.
البته اگر می‌خواهید بدانید چه طور باید بوی بد ناشی از عرق کردن را رفع کرد، مطلب زیر را بخوانید:
۱. کلروفیل
وجود این نوع ماده در بدن و جریان یافتن آن در روده و خون، باعث از بین بردن بوی نامطبوع بدن می‌شود.کلروفیل در گیاهان با برگ سبز مثل اسفناج و کاهو به وفور یافت می‌شود.
۲. روی
روی ماده‌ای است که در بسیاری از محصولات بهداشتی دهان و دندان هم به کار برده می‌شود. مواد غذایی همچون غذاهای دریایی، گوشت، ماست، آجیل، لوبیا، قارچ سفید و دانه کدو تنبل به دلیل آن که سرشار ازروی هستند از بوی نامطبوع بدن می‌کاهند.
۳. گوجه فرنگی
گوجه فرنگی می‌تواند در کاهش بوی بد تعریق افراد در فصول گرم نقش داشته باشد همچنین برای نتیجه بهتر باید محل تعریق را با گوجه فرنگی مرطوب کنید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را آب کشی کنید.
۴. سرکه سیب
سرکه سیب علاوه بر خاصیت لاغر کنندگی به عنوان مایعی در از بین بردن بوی عرق هم موثر است و بوی بد عرق را به مراتب بعد از مصرف چندماه کاهش می‌دهد.
۵. آب
مصرف هشت لیوان آب در طول روز باعث دفع سموم کبد، روده بزرگ وکلیه می‌شود که بوی نامطبوع را از شما دور می‌کند.
۶. سیر
سیر و پیاز به دلیل دارا بودن خاصیت ضد باکتری باعث می‌شود که بوی بد بدن از طریق ریه‌ها دفع شود.
۷. مرکبات
میوه هایی همچون پرتقال، آناناس، توت فرنگی و سیب از جمله مرکباتی هستند که بوی بد را از شما دور می‌کند.
۸. دانه شنبلیله
اگر این دانه‌های خوش بو را از شب قبل خیس کنید و روز بعد آن را بجوید، به بهبود عطر و بوی خوش بدن کمک فراوان می‌کند.۹. آب لیمو
مصرف آب لیمو به تمیز کردن سیستم بدن کمک می‌کند و به دلیل تیز و تند بودن مولکول‌های موجود در آن می‌تواند در ایجاد بوی طبیعی در بدن موثر باشد.
۱۰. هل
هل به سرعت در بدن نفوذ می‌کند و باعث دفع سموم از بدن می‌شود و بوی نا مطبوع را از بدن دور می‌کند.
منبع: دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *