افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بواسیر از نحوه تشخیص تا درمان آن

download (1)

یکی از بیماری های مجاری ادراری بواسیر می باشد در این مطلب پزشکی درباره بواسیر از نحوه تشخیص تا درمان آن و بواسیر در بارداری را به شما آموزش می دهیم .

بواسیر با چه عللی ایجاد می شود کسانی که دچار این عارضه می شوند چگونه باید خود را درمان کنند و با چه روش هایی از این عارضه نجات یابند اجابت مزاج آن ها با چه مشکلاتی روبه رو خواهد شد

 حدود ۴۰ درصد از مبتلایان به هموروئید یا بواسیر هیچ گونه علائم شایع خونریزی، خارش مقعد و درد را ندارند. اما در یک معاینه فیزیکی، و یا در طول یک آزمایش مانند کولونوسکوپی برای غربالگری سرطان روده، ممکن است پی به وجود بواسیر برد.

بواسیر از رگ‌های خونی در کانال مقعد به وجود می‌آید و در واقع می‌توان به آن رگ‌های واریسی مقعد گفت. هموروئیدهای خارجی همراه با احساس برآمدگی در خارج مقعد هستند در حالی که بواسیر داخلی ممکن است پنهان بماند. با بالاتر رفتن سن بواسیر شایع می‌شود. همچنین افرادی که بیشتر یبوست را تجربه می‌کنند، و یا با فشار اجابت مزاج دارند، بواسیر را تجربه می‌کنند. گاهی اوقات در افرادی که اسهال دارند یا در طول یا پس از بارداری هستند، نیز بواسیر رخ می‌دهد.

افراد مبتلا هنگام اجابت مزاج متوجه خون قرمز روشن می‌شوند و اگر خونریزی از رکتوم توسعه داشته باشد، باید حتماً به پزشک مراجعه کرد.

تغییر رژیم غذایی می‌تواند به جلوگیری از بروز بواسیر کمک کند. افزایش فیبر در رژیم غذایی، خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات و استفاده کردن از ملین‌ها می‌تواند برای بیماران مفید باشد. ضمن این که افرادی که بدون علامت هستند، و بواسیر در آنها پنهان است، ناچار به انجام جراحی و برداشتن آن هستند.

 

پزشکین : بواسیر از نحوه تشخیص تا درمان آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *