افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به کودکان زیر یکسال آبمیوه ندهید

به کودکان زیر یکسال آبمیوه ندهید

  • متخصصان معتقدند کودکان کمی بزرگتر می توانند آبمیوه با مقدار بسیار کم مصرف کنند. البته بهتر است این آبمیوه از نوع پاکتی و آماده نباشد. دلایل بسیار دیگری هم برای مصرف نکردن آبمیوه گفته شده از جمله اینکه مصرف مداوم آن باعث پوسیدگی دندان و چاقی در کودکان می شود.

 

در سال های اخیر این موسسه اعلام کرده بود به کودکان زیر ۶ ماه آبمیوه داده نشود و همینطور مصرف بسیار محدود برای اطفال و کودکان کمی بزرگتر. اما بر اساس تحقیقات جدید، متخصصان اطفال می گویند به این دلیل که آبمیوه ها ارزش غذایی ندارند، بهتر به کودکان کمتر از یکسال داده نشوند.

این متخصصان معتقدند کودکان کمی بزرگتر می توانند آبمیوه با مقدار بسیار کم مصرف کنند. البته بهتر است این آبمیوه از نوع پاکتی و آماده نباشد. دلایل بسیار دیگری هم برای مصرف نکردن آبمیوه گفته شده از جمله اینکه مصرف مداوم آن باعث پوسیدگی دندان و چاقی در کودکان می شود.

دکتر ملوین متخصص اطفال در دانشگاه کالیفرنیا تاکید می کند متاسفانه این تصور که آبمیوه می تواند جایگزین سالمی برای میوه در تغذیه کودکان باشد، تصور اشتباهی میان والدین است. وی می گوید: مصرف اندک آبمیوه برای کودکان بالای یکسال ممانعتی ندارد اما اطفال زیر یکسال به هیچ وجه نباید آبمیوه مصرف کنند حتی به مقدار کم.

بر اساس این تحقیق، مقدار مجاز آبمیوه مصرفی برای کودکان بین یک تا سه سال حدود ۱۱۸ میلی لیتر و برای کودکان بین چهار تا شش سال حدود ۱۷۷ میلی لیتر و نوجوانان حدود ۲۳۷ میلی لیتر در روز است.

 

منبع : ایران آنلاین

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *