افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به این ۶ دلیل چای زنجبیل بخورید

به این ۶ دلیل چای زنجبیل بخورید

download (3)

 

 

زنجبیل یک گیاه پر خاصیت می باشد در این جا به بیان خواص بی نظیر این گیاه اگر به طور منظم مصرف شود اشاره می کنیم همراه ما باشید در ادامه به این ۶ دلیل چای زنجبیل بخورید .

تقویت ایمنی بدن
محققان به تازگی دریافته‌اند که خواص آنتی اکسیدان و ضدباکتریایی موجود در چای زنجبیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری می‌شود. در کشورهای خاورمیانه، صدها سال است که از چای زنجبل برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزااستفاده می‌شود.
کاهش مشکلات مربوط به قاعدگی
سعی کنید یک حوله را به چای زنجبیل آغشته کرده و آن را هنگامی که درد قاعدگی دارید روی شکمتان بگذارید. آنتی اکسیدان موجود در آن و خواص التیام دهنده‌ی آن باعث کاهش درد و تسکین عضلات معده‌تان می‌شود.
کاهش میزان استرس
زنجبیل به خاطر خواص آرام‌بخشی که دارد و نیز ترکیباتی که باعث کاهش استرس و نیز تسکین تنش می‌شود بسیار معروف است. همچنین در صنعت داروسازی و نیز عطردرمانی هم استفاده می‌شود و برای افرادی که از تشویش رنج می‌برند خواص فراوانی دارد.
تقویت جریان خون
زنجبیل دارای مواد معدنی، ویتامین و آمینواسیدهای مفیدی است که می‌تواند به تقویت جریان خون کمک کند. زنجبیل می‌تواند از تجمع چربی در بدن به خاطر تنگ شدن سرخرگ‌ها پیشگیری کرده و خطر حمله‌ی قلبی یا سکته‌ی مغزی را هم کاهش دهد.
کمک به بهبود مشکلات تنفسی
سرماخوردگی هیچ وقت چیز خوشایندی نیست، اما می‌توانید با یک فنجان چای زنجبیل، تا حد زیادی بر آن غلبه کنید. خواص آنتی اکسیدان و ضدباکتریایی موجود در زنجبیل باعث کاهش تراکم خلط در بینی و نیز مشکلات تنفسی مربوط به آلرژی خواهد شد.
کاهش التهاب
اگر از التهاب مزمن مفاصل یا آرتروز مفاصل رنج می‌برید، چای زنجبیل می‌تواند به خاطر خواص ضدالتهاب موجود در آن، علائم مربوط به این مشکل را کاهش دهد.

 

پزشکین : به این ۶ دلیل چای زنجبیل بخورید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *