جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



بهترین روش های اصلاح رفتار کاهش وزن

یکی از بهترین روش های اصلاح رفتار برنامه های خانوادگی است که در کمک به بچه های چاق و والدین آنها در کاهش وزن همراه با همدیگر در یک مدت ۱۰ ساله بسیار موثر بوده است. این برنامه شامل ورزش و تشویق والدین و کودکن به خاطر رژیم غذایی و فعالیت بدنی بوده است. تحقیق دیگری نیز نشان می دهد که جایزه دادن به افراد به خاطر عدم تماشای تلویزیون و بازیهای کامپیوتری در کاهش وزن آنها مفید واقع شده است. پاداش ها ابتدا از طرف درمانگر برای فرد در نظر گرفته می شود اما به تدریج او باید یاد بگیرد که چگونه خود را تشویق کند. نمونه پاداش ها رفتن به سینما، تماس تلفنی راه دور، خرید لباس یا یک شیء مورد علاقه است.
در روش دیگری که به حل مسئله معروف است بیمار باید وضعیت پر خطر را بشناسد. ملا او تشخیص می دهد که هنگام تماشای فیلم تنقلات زیادی مصرف می کند. غذا خوردن قبل از تماشای فیلم یا جویدن آدامس بدون شکر ممکن است یکی از اره های اصلاح رفتار باشد. کنترل استرس روش دیرگی در تعدیل رفتار است. اغلب افراد در پاسخ به استرس بیشتر می خورند. این تکنیک ها شامل تصویرسازی، رها سازی و تقلید است که اغلب فرد را از خوردن بیش از حد و زندگی بی تحرک می رهاند. حمایت اجتماعی از طرف دوستان همکاران و خانواده جهت کاهش وزن ضروری به نظر می رسد. رفتن به رستوران با دوستان جزو رفتارهای پر خطر برای افزایش وزن است. رد کردن درخواست دوستان برای چنین مهمانی هایی خوب نیست. اما می توانید از دوستانتان بخواهید شما را در انتخاب غذایی  کالری حمایت کنند.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)