جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



بهترین خوراکی برای تغذیه مو

e21671671113a59da44b8f12cbbe126b

مو هم جز اعضایی از بدن هست که نیاز به تغذیه دارد برای رشد و سالم ماندن  ، شما را با بهترین خوراکی برای تغذیه مو آشنا می کنیم .

موها نیز گرسنه می شوند. مو اگر تغذیه نشود، هرگز رشد نخواهد کرد. موی گرسنه ظاهر شفاف و سالم موهای تغذیه شده را ندارد.

پوست سر برای  تولید فولیکول ( جوانه )  مو نیاز به دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مخصوص دارد.

به منظور بررسی این نیاز با استفاده از اصول و تکنیک های علمی باید گفت : پوست سر برای تولید جوانه های تازه مو به مقدار فراوان اسید ریبونوکلئیک(RNA) جهت ساخت پروتئین های مناسب برا ی رشد مو نیاز دارد.

دستیابی به این هدف تنها زمانی میسر است که فرد بتواند ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز جهت ساخت این نوع اسید نوکلئیک یا همانRNA را تامین کند.

ویتامین ب – ۱۲، روی و اسید فولیک برای رسیدن به این هدف از اجزاء ضروری هستند.

سایر مواد مورد نیاز نیز عبارتند از :

– منگنز و آهن که هر دو برای تولید گلیکوژن کافی که ماده مغذی و رشد دهنده مو است ضروری هستند.

چگونه می توان این مواد را دریافت کرد؟

شما قادر هستید تمام منگنز مورد نیاز خود را با مصرف غلات کامل مثل گندم کامل و دانه های خشک گیاهی مثل گردو، بادام ، فندق و … کسب کنید.

از سایر منابع غذایی حاوی منگنز می توان به : صدف ماهی ،  شیر و دل و جگر و قلوه اشاره کرد.

آهن که جزء مهم  و اساسی در ساختمان خون است برای سلامتی موها نیز ضروری است.

این ماده در اغلب منابع پروتئینی یافت می شود، مخصوصاً جگر یک منبع غذایی غنی از آهن است.

ازسایر منابع می توان به صدف ماهی اشاره  کرد. اگر فردی خام خوار هستید می توانید آهن مورد نیاز خود را از سویا، لوبیا ، لوبیاچیتی ، نخودفرنگی ، عدس و مَلاس(۱) ویژه قند کسب کنید.

میوه های خشک شده و غلات کامل به صورت نان نیز دارای آهن می باشند.

بهترین منابع غذایی ویتامینB12 نیز عبارتند از:

مواد پروتئینی که منبع حیوانی دارند مثل گوشت قرمز، جگر، قلوه، شیر، تخم مرغ، ماهی

اسید فولیک بخشی ازگروه ویتامین ب – کمپلکس می باشد. بدن به این ماده نه تنها برای رشد مو بلکه برای بسیاری از اعمال حیاتی خود نیازدارد.

بهترین منبع غذایی اسید فولیک : جگر و صدف ماهی است . اگر چنین منابعی در دسترس شما نیست. از مصرف عدس و یا جوانه گندم غافل نشوید.

شما همچنین می توانید ویتامینB12 را در منابعی چون سبزی های پربرگ سبز، کلم بروکلی و گل کلم بیابید.

روی نیز از مصرف دانه های خشک گیاهی ، جگر، صدف ماهی ، سبوس گیاهان، و آب تره به دست می آید.

بنابراین هر زمان که موهای خود را شستید یک ساندویچ سبزی هم مصرف کنید. شما خود را با اسفناج و یا جگر تغذیه کرده و سپس ببینید چگونه مویتان سالم، خوش حالت و شفافتر خواهد شد.

لازم به ذکر است که درهفته مجاز به مصرف یک تا دو وعده جگر هستید.

(۱) آنچه که از چغندر قند بعد از گرفتن قند آن باقی می ماند.

 

پزشکین : بهترین خوراکی برای تغذیه مو

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید