افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بروز چه علائمی بعد از عمل بینی طبیعی است

  • در مواردی که پس از عمل جراحی، در داخل بینی بیمار پانسمان قرار داده شده باشد، این پانسمان ها در روز اول تا سوم پس از عمل توسط جراح خارج می شوند.

 

۱ – در طی دوران پس از جراحی روند ترمیم زخم ها و التیام بافت ها باید در مسیر مناسب خود قرار گیرد. بنابراین حصول به نتایج مطلوب در جراحی پلاستیک بینی بدون انجام مراقبت های دقیق از جانب پزشک و بیمار امکان پذیر نیست.در ساعت های ابتدایی پس از جراحی، خونریزی جزئی به صورت نشت خون از کنار پانسمان بینی امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد. در این مواقع می توان به کمک دستمال کاغذی مرطوب صورت بیمار را تمیز نمود.

۲ – گاهی در ساعات اولیه پس از به هوش آمدن بیمار احساس گلودرد می کند که ممکن است بخاطر اثر لوله بیهوشی باشد.

۳ – در بعضی از بیماران به علت وسعت زیاد اقدامات جراحی در قسمت استخوانی بینی، ممکن است کبودی دور چشم بیشتر نمایان شود. حتی گاهی اوقات قسمتی از سفیدی چشم دچار خونمردگی می شود. هیچکدام از موارد مذکور اهمیتی در نتیجه نهایی عمل جراحی نداشته و موقت هستند. گاهی از مواقع تورم ظرف روز اول و دوم افزوده شده و به قله خود در روز سوم می رسد که نباید باعث نگرانی شود.

۴ – در ۲۴ ساعت اول پس از عمل بهتر است در جهت کاهش تورم دور چشم از کیسه یخ بر روی چشم ها استفاده شود. ساده ترین راه این است که دو عدد دستکش از جنس لاتکس با سه تا چهار قطعه مکعبی یخ در هر کدام پرشود و سپس دو دستکش به یکدیگر گره زده شده و بر روی چشم های بیمار قرار گیرد. در صورت آب شدن کامل یخ ها، لازم است این کار تکرار شود.

۵ – در مواردی که پس از عمل جراحی، در داخل بینی بیمار پانسمان قرار داده شده باشد، این پانسمان ها در روز اول تا سوم پس از عمل توسط جراح خارج می شوند.

۶- در طی این چند هفته پس از عمل به علت جمع شدن و خشک شدن ترشحات در داخل بینی ممکن است تنفس مشکل شود. برای رفع این مساله بیمار می تواند روزانه در چند نوبت محلول سرم نمکی نرمال را با استفاده از یک سرنگ ۲۰ سی سی بدون سوزن در حالی که در دستشویی ایستاده است، در بینی خود بریزد، به طوری که بدون خیس شدن چسب ها، مقداری از ترشحات بینی شستشو داده شود و خارج گردد.

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *