افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بروز مشکلات در معده با کمبود این ویتامین

بروز مشکلات در معده با کمبود این ویتامین

1b24b07d-9995-49f6-bfa3-f0f9619f5614

محققان پزشکی علت برخی مشکلات معده را در کمبود یک نوع ویتامین دانسته اند در این مطلب شما را آشنا می کنیم با بروز مشکلات در معده با کمبود این ویتامین همراه ما باشید در ادامه مطلب .

شکمتان گاز دارد و متورم شده؟ درد شدید شکمی دارید و مرتب در دستشویی دچار مشکل می‌شوید؟ فیله‌ی ماهی سالمون و تماس با نور خورشید می‌تواند این مشکل را حل کند. تحقیقات نشان می‌دهد علت بروز این مشکلات معدی-روده‌ای، کمبود ویتامین D است.
در همین زمینه محققان طی تحقیقی دریافتند که ۸۲ درصد از افراد شرکت کننده در یک تحقیق، دچار سندرم روده تحریک پذیر (IBS) بودند؛ اختلالی که روده را دچار مشکل کرده و دردهای شکمی، یبوست، اسهال و تورم به همراه دارد و از طرفی با مشکل کمبود ویتامین D هم روبرو هستند. در واقع، هرچقدر این میزان کمتر باشد، این علائم هم شدیدتر بوده و بیشتر بر زندگی فرد تأثیر می‌گذارد.
شاید خیلی زود باشد که بگوییم اگر کمبود ویتامین D منجر به IBS شود یا اگر افرادی که برخی از این علائم را دارند مانند نفخ مداوم – اما به طور کامل دچار IBS نمی‌شوند – به احتمال زیاد میزان ویتامین D آنها هم کم خواهد بود. اما دلیل قانع کننده‌ای در این زمینه وجود دارد که می‌گوید بالا بودن میزان ویتامین D می‌تواند به سلامت کلی روده کمک کند. یکی از دلایل علمی مبنی بر این تأثیر نشان می‌دهد که گیرنده‌های ویتامین D در سرتاسر روده‌ی شما وجود دارند که به تنظیم التهاب روده کمک می‌کنند و عدم دریافت ویتامین D کافی می‌تواند باع بروز اختلال در آنها شود. از طرفی ویتامین D نقش مهمی در تولید انتقال‌دهنده‌ی عصبی به نام سروتونین دارد که مسئول تقویت خلق و خوی شماست و همین نشان می‌دهد چرا افرادی که IBS دارند میزان افسردگی در آنها بیشتر بوده و کیفیت زندگی شان خوب نیست.

چند پیشنهاد:
غذاهایی بخورید که منبع غنی ویتامین D هستند. ماهی‌های چرب مانند سالمون، ساردین و ماهی تن، قارچ‌ها و غذاهای غنی شده مانند ماست، شیر و شیر بادام و غلات بهترین گزینه برای آن محسوب می‌شوند.
در ماه‌های گرم، نور خورشید بهترین منبع ویتامین D خواهد بود، سعی کنید حدود ۱۰ دقیقا در وسط یک روز آفتابی بیرون بروید و ترجیحا برای این مدت کوتاه، کرم ضدآفتاب نزنید.

پزشکین : بروز مشکلات در معده با کمبود این ویتامین

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *