افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بروز بیماری و چاقی با این ۲۰ اشتباه

بروز بیماری و چاقی با این ۲۰ اشتباه

images

 

دانستنی های پزشکی درباره مطالعات و تحقیقات محققان که بیان کرده اند بروز بیماری و چاقی با این ۲۰ اشتباه در این افراد بسیار شایع است همراه ما باشید با آشنایی با این ۲۰ اشتباه.

اگر به طور منظم ورزش کنید، میوه و سبزیجات تازه بخورید و هرگز از چک آپ سالانه غافل نشوید، همیشه احساس خوبی خواهید داشت. اما اگر در حال حاضر احساس خوب و اندام متناسبی دارید، لزوما به معنای آن نیست که عادات به ظاهر خوب روزانه، شما را برای همیشه سلامت نگه می‌دارند. با مطالعه این متن، از اشتباهات رایجی که به صورت روزانه مرتکب می‌شوید، آگاه شده و از پیامدهای آن جلوگیری کنید.
۱. با یک بطری پلاستیکی آب می‌نوشید
هیدراته ماندن از اهمیت بسیاری برخوردار است، به همین دلیل هیچ‌وقت از همراه داشتن یک بطری آب معدنی غافل نمی‌شوید. نوشیدن آب کافی در طول روز به هر‌کسی توصیه می‌شود، اما بهتر است به جای بطری‌های پلاستیکی یک بار مصرف از بطری‌هایی با قابلیت استفاده مجدد و فاقد بیس فنول‌ ای (BPA) استفاده کنید. بیس فنول ای، بر باروری زنان و مردان اثرگذار بوده و باعث چاقی می‌شود.
۲. چای نمی‌نوشید
چای سبز خواص چربی‌سوزی دارد. محققان این خاصیت را به وجود ترکیبات کاتچین در چای سبز نسبت می‌دهند؛ کاتچین‌ها گروهی از ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که با افزایش سوخت و ساز بدن باعث چربی‌سوزی می‌شوند و به تدریج ظرفیت چربی سوزی کبد را افزایش می‌دهند.
۳. به موقع نمی‌خوابید
به گزارش بنیاد ملی خواب، بسیاری از افراد به اندازه کافی نمی‌خوابند. این عادت با گذشت زمان موجب افزایش وزن، اضطراب، افسردگی و مقاومت در برابر انسولین می‌شود و ممکن است به دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی منجر شود. خواب شبانه به تولید هورمون‌های چربی‌سوز کمک می‌ کند؛ بنابراین می‌بایست هفت یا هشت ساعت در روز بخوابید.
۴. به رژیم غذایی جدید خود عادت نکرده‌اید
اگر تمام امیدتان را بر رژیم غذایی پالئو یا برنامه‌های غذایی کم کربوهیدرات نهاده‌اید، بهتر است مراقب باشید. اغلب رژیم‌هایی که در آنها بخشی از مواد غذایی کنار گذاشته می‌شوند، از تعادل لازم برخوردار نیستند. به علاوه، کسانی که از این رژیم‌های غذایی پیروی می‌کنند، بیشتر مستعد ابتلا به سوء تغذیه خواهند بود.
۵. غذاهای خانگی شما بیش از حد حجیم هستند
صرف اینکه وعده غذایی شما سالم است، به این معنا نیست که نباید اندازه لقمه‌های خود را کنترل کنید. به یاد داشته باشید، حتی غذاهای مفید هم کالری دارند! نصف بشقاب باید با سبزیجات پر شود و در نصف دیگر آن از پروتئین، غلات و مقداری چربی استفاده شود.
۶. آزمایش سوء تغذیه نمی‌دهید
خیلی‌ها به صورت سالانه تست کلسترول و دیابت را انجام می‌دهند؛ اما توجهی به علائم فیزیکی سوء تغذیه نمی‌کنند. میشل لوی، متخصص تغذیه اهل اورنج کانتی، کالیفرنیا معتقد است که افراد باید به طور مرتب سطح ویتامین D بدن‌شان را چک کنند.
۷. از مصرف چربی‌های سالم پرهیز می‌کنید
مصرف چربی‌های ترانس، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، افزایش وزن و سکته مغزی را افزایش می‌دهد، بنابراین اگر از مصرف آنها خودداری کنید، منطقی خواهد بود. اما همه چربی‌ها مضر نیستند. مصرف چربی‌های سالم مانند بذر کتان و دانه‌ها کمک می‌کند که سالم‌تر باشید. مصرف چربی نه تنها به جذب ویتامین‌ها کمک می‌کند، بلکه شما را تا مدت‌ها سیر نگه می‌دارد.
۸. نحوه پخت غذا در رستوران را نمی‌پرسید
سرآشپزها معمولا از چربی و نمک برای بهبود طعم مواد غذایی استفاده می‌کنند، اما این مواد لزوما در منوی غذا عنوان نمی‌شوند. اگر می‌خواهید مراقبت غذاهایی باشید که می‌خورید، بهتر است از نحوه پخت غذاها در رستوران نیز مطلع شوید.
۹. سدیم را نادیده می‌گیرید
آیا هیچ‌وقت به مقدار سدیم موجود در بسته‌بندی مواد غذایی توجه می‌کنید؟ اغلب اوقات، کسانی که مشکل تغذیه ندارند، از خواندن برچسب مواد غذایی چشم‌پوشی می‌کنند. آمریکایی‌ها، به طور متوسط ۵۰ درصد بیشتر از مقدار مجاز روزانه نمک مصرف می‌کنند. بخش عمده این سدیم از غذاهای فرآوری شده مانند وافل منجمد، پنیر محلی، همبرگر گیاهی و سس سالاد به دست می‌آید.
۱۰. نمی‌توانید از نوشیدن سودا دست بردارید
استروژن‌های مصنوعی، پیش‌گیرنده‌های شعله و سوخت راکت‌ها چه نقطه اشتراکی دارند؟ تمام این مواد در یک قوطی سودا یافت می‌شوند. در تهیه قوطی سودا از بیس فنول ای که یک استروژن مصنوعی است، استفاده می‌شود؛ کولا حاوی رنگ کاراملی است که احتمال ابتلا به سرطان را در انسان افزایش می‌دهد؛ در انواع سودا نیز از پیش‌گیرنده‌های شعله استفاده می‌شود که معمولا در سوخت موشک کاربرد دارند. این ترکیبات احتمال باروری را کاهش داده و بر هورمون‌های تیروئید اثر می‌گذارند.
۱۱. همیشه میان وعده‌های بدون چربی می‌خرید
اگر هر بار هوس شیرینی کردید، یک میان وعده کم چرب بخرید، ممکن است به خود آسیب بزنید. مواد غذایی رژیمی نه تنها از قند زیادی برخوردارند، بلکه در تهیه شیرینی مصنوعی موجود در این مواد از ترکیباتی استفاده می‌شود که شما را سیر نمی‌کنند. در این شرایط، احتمال دارد بیش از حد نیاز کالری مصرف کنید.
۱۲. غذاهای ارگانیک نمی‌خورید
افراد در طول زندگی خود سموم زیادی را از مواد غذایی و نوشیدنی‌های مصرفی دریافت می‌کنند که به تدریج منجر به چاقی می‌شوند. بسیاری از این سموم از طریق آفت کش‌ها و هورمون‌هایی که در تهیه و تولید گوشت به کار گرفته می‌شود، وارد بدن می‌شوند. بنابراین، بهتر است از میوه، سبزیجات و گوشت بدون هورمون استفاده نمایید.
۱۳. بیش از حد سریع غذا می‌خورید
احتمالا سرتان شلوغ است و مجبورید سریع غذا بخورید. اما این کار مانع از کاهش وزن می‌شود، چون به معده‌تان فرصت نمی‌دهید غذای مصرفی را پردازش کند. این ترفند خوب است: بشقاب خود را به دو بخش تقسیم کنید. نیمه اول را بخورید و ۳۰ دقیقه به کار دیگری بپردازید. پس از ۳۰ دقیقه بازگردید و نیمه دوم بشقاب را بخورید.
۱۴. میان وعده‌های سالم را در دسترس خود نمی‌گذارید
با در دسترس گذاشتن میان وعده‌های سالم خود را برای یک روز شلوغ و غیر قابل پیش بینی آماده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید در میز کار یا ماشین خود آجیل بدون نمک، سیب، موز یا نوشیدنی‌های پروتئینی داشته باشید.
۱۵. بلافاصله پس از پایان کار روی کاناپه دراز می‌کشید
حتما بعد از یک روز طولانی در محل کار دوست دارید تا رسیدن زمان خواب روی کاناپه دراز بکشید، حتی اگر می‌خواهید کتاب بخوانید یا به صورت آنلاین خرید کنید. یافته‌های به دست آمده از یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که به ازای هر دو ساعت تماشای تلویزیون، خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی به میزان ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
۱۶. به اندازه کافی پروتئین نمی‌خورید
مصرف پروتئین کافی به دو دلیل مهم است: پروتئین سیر کننده است، در نتیجه از پرخوری جلوگیری می‌کند؛ به علاوه، به حفظ عضلات کمک می‌کند. هر قدر عضلات بیشتری داشته باشید، چربی بیشتری می‌سوزانید، حتی اگر در حالت استراحت باشید. حفظ توده عضلانی تا حد زیادی به ورزش کردن بستگی دارد، اما تا حدی نیز به مصرف پروتئین وابسته است.
۱۷. در باشگاه وزنه نمی‌زنید
عضلات سوخت و ساز بدن را علی‌رغم افزایش سن بالا نگه می‌دارند. اما این عضلات با افزایش سن تحلیل می‌روند، در نتیجه سوخت و ساز بدن به مرور تضعیف می‌شود. برای مقابله با این مشکل، توصیه می‌شود در باشگاه وزنه بزنید. با این کار هیکلی نخواهید شد، بلکه همیشه لاغر و خوش اندام باقی خواهید ماند.
۱۸. به کالری‌های خالی در رستوران‌ها توجه نمی‌کنید
اگر برای غذا خوردن بیرون بروید، خود را در معرض دریافت کربوهیدرات‌های اضافی قرار خواهید داد. برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی بهتر است از راهبرد مناسبی پیروی کنید؛ مثلا می‌توانید بین نان و کربوهیدرات و دسر تنها یکی را انتخاب نمایید.
۱۹. همیشه محتویات بشقابتان را تمام می‌کنید
این کار لزومی ندارد. همیشه تا ۸۰٪ از ظرفیت معده‌تان غذا بخورید و سپس دست بکشید. به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید یک میان وعده سرشار از پروتئین بخورید.
۲۰. قزل آلای پرورشی می‌خورید
با اینکه ماهی قزل آلا سرشار از امگا۳ است و با التهاب در بدن مبارزه می‌کند، قزل آلای پرورشی سرشار از امگا۶ است که التهاب را افزایش می‌دهد. از آنجایی که پرورش دهندگان قزل آلا، این ماهی را با سویا تغذیه می‌کنند، قزل آلای پرورشی حدودا ۱۹۰۰ میلی‌گرم امگا۶ دارد.

 

پزشکین : بروز بیماری و چاقی با این ۲۰ اشتباه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *