افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بروز بیماری سل با این نشانه ها

  • به افرادی که سرفه بیشتر از دو هفته، خلط خونی، کاهش وزن غیر قابل توجیه و تب طولانی دارند توصیه می شود که از نظر سل فعال بررسی شوند، همچنین افرادی که دارای نقص ایمنی هستند، پیوند شده اند.

 

دکتر پیام طبرسیدر حاشیه هشتمین کنگره بین المللی بیماری های ریوی، مراقبت های ویژه و سل افزود: در این کنفرانس برنامه های کاهش ابتلا به سل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی درباره آمار ابتلا به سل نهفته در کشور گفت: آمار دقیقی وجود ندارد اما آمار جهانی نشان می دهد که یک سوم جمعیت دنیا به سل آلوده اند که به نظر می رسد در کشور ما نیز یک چهارم مردم آلودگی نهفته داشته باشند.
متخصص بیماریهای عفونی تاکید کرد: باید برای ریشه کنی سل، افرادی را که به صورت نهفته به آن آلوده هستند، شناسایی و درمان کنیم، در واقع این یک استراتژی است که برای بیماران پرخطر داشته ایم که باید طی سالهای آینده به جمعیت عمومی کشور تعمیم داده شود تا شاهد ریشه کنی سل در کشور باشیم.
طبرسی گفت: روش های تشخیص عمده سل در کشور وجود دارد، همچنین روش های درمانی مناسبی را نیز در کشور شاهدیم که معمولا به صورت رایگان انجام می شود.
وی درباره میزان موفقیت درمان سل توضیح داد: میزان موفقیت درمان در بیماران سل حساس بیش از ۸۰ درصد و بیماران سل مقاوم حدود ۶۰ درصد است که معمولا افراد بی خانمان، معتادان، زندانیان و سالمندان جزو دسته دوم هستند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: اگر بیماران مبتلا به سل داروهای خود را به طور منظم مصرف کنند در روند درمانی آنها مشکلی پیش نخواهد آمد.
وی درباره علائم سل گفت: به افرادی که سرفه بیشتر از دو هفته، خلط خونی، کاهش وزن غیر قابل توجیه و تب طولانی دارند توصیه می شود که از نظر سل فعال بررسی شوند، همچنین افرادی که دارای نقص ایمنی هستند، پیوند شده اند، کورتون مصرف می کنند و یا دیابت و نارسایی کلیه دارند از نظر سل نهفته بررسی شوند.
طبرسی به توان درمانی کشور در زمینه درمان سل اشاره کرد و افزود: وضعیت کشور از این نظر مناسب است و در طبقه بندی سازمان جهانی بهداشت از نظر سل جزو کشورهایی با شیوع کم تا متوسط سل طبقه بندی شده ایم که اگر بتوانیم برنامه درمان سل نهفته را به جای مناسب برسانیم می توانیم به اهداف مهمی دست یابیم.
هشتمین کنگره بین المللی بیماری های ریوی، مراقبت های ویژه سل امروز ( پنج شنبه) با حضور دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و رئیس پژوهشکده سل و بیماری های تنفسی، متخصصانی از کشورهای اروپا، آمریکا و کشورهای منطقه از جمله ترکیه در دانشگاه شهید بهشتی آغاز و تا ۲۳ مهرماه ادامه دارد.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *