افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بروز اختلالات کبدی با شکم های چاق

بروز اختلالات کبدی با شکم های چاق

59514

 

هشدار به افرادی که دارای شکم چاق هستند بیماری های کبدی در کمین این افراد است در این جا گفته ها متخصصان درباره بروز اختلالات کبدی با شکم های چاق را بیان می کنیم .

فوق تخصص گوارش گفت: کبد عملکرد های متعددی مانند تنظیم متابولیسم پروتئین ،قند و چربی ،ساخت بسیاری از پروتئین ها ، عوامل انعقادی و ضد انعقادی ، ذخیره سازی بسیاری از مواد و نیز دفع عوامل سمی را که برای بدن مضر است را به عهده دارند.
دکتر فخاریون افزود: شایعترین تظاهر کبد چرب وضعیت بدون علامت بالین بوده و معمولا در مواردی که فرد به دلیل دیگری سونوگرافی یا آزامایش می دهد و موجه کبد چرب می شود.
وی علت اصلی ایجاد کبد چرب را تجمع مولکول های چربی در سلول های کبدی به علت مقاومت به استولین عنوان کرد و در افراد چاق ، دیابتی و به خصوص در افرادی که دارای چربی زیاد و کم تحرک بیشتر دیده می شود.
وی اظهار کرد: در این موارد ممکن است فرد دچار احساس درد و سنگینی مهم در قسمت زیر لبه دنده ای در سمت راست شود ،شاهد تجمع مایع در شکم یا خونریزی گوارشی و یا در مواردی که کبد چرب باعث اختلال عملکرد کبدی شود.
فوق تخصص گوارش افزود: کبد چرب از طریق کاهش گالری ، مواد چربی ، افزایش تحرک ، ورزش منظم و جلوگیری از چاقی قابل پیشگیری و درمان است.
فخاریون بهترین روش درمان کبد چرب را تغییر الکوی زندگی ،کا هش مصرف چربی و گوشت قرمز و فست فودها ، مواد قندی ، گالری اضافی وعدم مصرف سیگار و نیز افزایش تحرک بصورت فعالیت بدنی منظم روزانه و نیز در موارد شدید مصرف برخی دارو ها با تجویز پزشک معالج عنوان کرد.
شیوع کبد چرب در ایران حدود ۳۰% است .

 

پزشکین : بروز اختلالات کبدی با شکم های چاق

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *