افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برنج قهوه ای

دکتر منصور ریسمانچیان

bbac

برنج قهوه ­ای از آنجا که دارای مقدار زیادی فیبر و سلنیوم می­باشد برای بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ بسیار مفید می­باشد. برنج قهوه­ای و تمامی غلات و دانه­های سبوس دار منبع بسیار خوبی از منیزیم می­باشند. منیزیم فعال کننده بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم می­باشد، این آنزیم­ها در استفاده بدن از گلوکز و انسولین شرکت می­کنند.

بر اساس مطالعات بدست آمده برنج قهوه­ای خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کم می­کند. منیزیم فشار خون را کم می­کند، سردردهای میگرنی را از بین می­برد، کاهش دهنده تنگی نفس می­باشد، از گرفتگی عضلانی جلوگیری می­کند، جلوی خستگی را می­گیرد و ابتلا به سکته قلبی و بیماریهای قلبی را کم می­کند، همچنین منیزیم توسط کلسیم حرکات اعصاب و عضلات را کنترل می­کند. منیزیم هم مانند کلسیم برای سلامت استخوان مفید است.

دو سوم منیزیم بدن در استخوان­ها  جای دارد. برنج قهوه­ای ۳ برابر برنج سفید دارای فیبر می­باشد، فیبر باعث پایین آمدن کلسترول، کنترل قند خون ، از بین برنده سرطان و یبوست می­باشد. یک فنجان برنج قهوه­ای ۸۰% از نیاز روزانه بدن به منگنز را تامین می­کند. منگنز به تولید انرژی از پروتئین وکربوهیدرات کمک می­کند و همچنین در ساخت اسیدهای چرب نیز وارد عمل می­شود. منگنز برای سلامت سیستم اعصاب و برای تولید هورمونهای جنسی بسیار مهم است.

منگنز جزء مهم آنتی اکسیدان می­باشد که جلوی تخریب سلول را می­گیرد. یک فنجان برنج قهوه­ای پخته شده در حدود ۳/۲۷ درصد از نیاز روزانه بدن به سلنیوم را تأمین می­کند. سلنیوم یکی از اجزای اساسی سوخت و ساز بدن می­باشد برای مثال در سوخت و ساز هورمونهای تیروئیدی شرکت می­کند. نوعی آنتی اکسیدان می­باشد و وظیفه ایمن سازی بدن را بر عهده دارد. سلنیوم با کمک ویتامین Eنقش آنتی اکسیدانی خود را کامل می­کند.

سلنیوم نه تنها برای مقابله با سرطان مهم است، بلکه برای بیماریهای قلبی، کاهش علامتهای تنگی نفس و درد و همچنین تسکین التهاب مفاصل بسیار مفید می­باشد.

نکته مهم :  اگر نمی نوانید برنج قهوه ایی را استفاده نمایید کافی است سبوس برنج را تهیه و با برنج یا با ماست و سالاد مخلوط کنید و از مزایای آن بهره مند شوید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *