افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برنامه های غذایی قهرمانانه

  • زمانی که بدن شما آب کافی ندارد پر خوری می کنید. در تمام طول روز مایعات مصرف کنید و فقط به هنگام تمرین این کار را انجام ندهید. اگر در طول روز به اندازه کافی مایعات می خورید ، نیازی ندارید که در هنگام ورزش نوشیدنی ورزشی مصرف کنید.

 

ی‌توانید با کمک برنامه غذایی ورزشکاران و انجام ورزش سالم‌تر باشید و بدنی عضلانی‌تر داشته باشید.
۱۰ توصیه که با کمک آن می‌توانید شبیه ورزشکاران حرفه‌ای غذا بخورید عبارتند از:
۱. صبحانه بخورید:
خوردن صبحانه شما را برای فعالیت روزانه آماده می‌کند. کسانی که صبحانه نمی‌خورند در طول روز پر خوری می‌کنند. می توانید در وعده صبحانه پروتئین و میوه نیز داشته باشید لازم نیست که یک غذای کامل در صبحانه بخورید. می توانید صبحانه ساده داشته باشید. می توانید با خوردن صبحانه قند خون را بالا ببرید و روز خود را با انرژی بیشتری شروع کنید.
۲. مایعات مصرف کنید:
زمانی که بدن شما آب کافی ندارد پر خوری می کنید. در تمام طول روز مایعات مصرف کنید و فقط به هنگام تمرین این کار را انجام ندهید. اگر در طول روز به اندازه کافی مایعات می خورید ، نیازی ندارید که در هنگام ورزش نوشیدنی ورزشی مصرف کنید.
۳. مانند یک قهرمان غذا بخورید:
خوردن فست فود، آب جو و دیگر غذاهایی که ارزش غذایی ندارند برای بدن خوب نیستند. باید برای این نوع غذاها جایگزین پیدا کنید. سعی کنید میوه و سبزیجات بیشتر مصرف کنید.
۴. غذاهایی که آهن دارند مصرف کنید:
زنان معمولا کمبود آهن دارند. سبزیجاتی که برگ‌های بزرگ و تیره رنگ دارند غالبا منابع آهن هستند. می توانید از مکمل‌های آهن نیز استفاده کنید.
۵. برنامه‌ریزی کنید:
سعی کنید برای غذای روزانه خود برنامه‌ریزی داشته باشید. داشتن برنامه غذایی حتی برای رهایی وعده‌ها باعث می‌شود که شما از خوردن غذاهایی که ارزش ندارند، خودداری کنید.
۶. خودتان را محدود نکنید:
درست است که برای کاهش وزن نیاز به محدود کردن دریافت کالری دارید، ا ما باید طوری این کار را انجام دهید که زیان آور بناشد. برنامه غذایی باید دقیق و مناسب باشد تا بدن درست و بهینه انرژی مصرف کند.
۷. کربوهیدرات مصرف کنید:
اگر ورزش استقامتی را انجام می دهید نیاز دارید که سوخت بدن را تامین کنید. خوردن کربو هیدارت به این کار کمک می‌کند. سعی کنید شب قبل از ورزش این مواد غذایی را دریافت کنید. برای این که بیش از حد کربوهیدارت نخورید می توانید قسمتی از پروتئین و سبزیجات خود در وعده شام را با میزان کمی کربوهیدرات جایگزین کنید.
۸. گرسنگی نکشید:
با شکم خالی و در حالی که مایعات نیز مصرف نکرده‌اید ورزش نکنید. در این صورت بدن شما کارایی لازم را نخواهد داشت. بسیاری از ورزشکاران فراموش می‌کنند که غذای مورد نیاز بدن را تامین کنند.
۹. برای ریکاوری غذای مناسب مصرف کنید:
آن چه که بعد از ورزش می خورید به اندازه آن چه که قبل از ورزش می خورید مهم است. بعد از ورزش باید کربوهیدرات و پروتئین را تامین کنید. شیر کاکائو غذای مناسبی برای بعد از ورزش است . خوردن شیر کاکائو از سوزش ع ضلات و خستگی آنها می کاهد تا ۲۰ ‌دقیقه بعد از ورزش شیر کاکائو بخورید. خوردن پنیر کم چرب و تخم مرغ نیز توصیه می‌شود.
۱۰. درست غذا بخورید:
برنامه غذایی ورزشکاران شامل میوه، سبزیجات، مغزها، پروتئین و غیره می‌شود. برای صبحانه می توانید نان تست و کره بادام زمینی مصرف کنید. تخم مرغ و میوه نیز مناسب هستند. در وعده ناهار می توانید سبزیجات سبز رنگ همچون اسفناج مصرف کنید. خوردن بادام ، توت فرنگی و بالزامیک نیز توصیه می‌شود. سعی کنید هر یک ساعت یک بار یک لیوان آب بنوشید

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *