جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



برنامه بدنسازی مناسب و علمی برای افراد چاق

 

  • افراد چاق و چربی دار می توانند این حرکات را اجرا نمایند و رژیم غذایی کم کربوهیدرات دار و کم چربی یا پروتئین متوسط را در برنامه غذایی خود داشته باشند و از تمرینات هوازی مانند دوچرخه ثابت و تردمیل و طناب زدن هر هفته ۲ جلسه به مدت نیم ساعت برای کم کردن توده چربی بدن خود استفاده نمایند و استفاده از لبنیات کم چرب و سبزیجات و میوه جات با قند پایین برای این گروه بلامانع می باشد و می توانند از مکمل های ویتامینی زیر نظر پزشک استفاده نمایند ضمنا سبزیجات و میوه جات و لبنیات به مقدار نیاز باید استفاده شود .

 

 

افرادی که دارای اضافه وزن هستند و اصطلاحا چاق می باشند باید برنامه خاصی برای کاهش وزن با استفاده از ورزش و به ویژه بدنسازی برای خود برنامه ریزی کنند تا با این کار پس از مدتی اندامی زیباتر و خوش فرم تری پیدا کنند.ش

مطابق تحقیقی که در دانشگاه تگزاس انجام شده است برای اینکه بتوانید با ورزش کردن از وزن خود بکاهید باید تمرینات ورزشی را بطور منظم و پیگیر و بسیار زیاد انجام بدهید.
در این تحقیق گروهی از مردان و زنان ۱۶ تا ۶۵ ساله سه بار در هفته و به مدت ۲۰ هفته و بطور متوسط هر بار ۵۰ دقیقه بر روی دوچرخه های ثابت رکاب زدند و با کار با دستگاه های بدن سازی توانسته اند به وزن ایده آل برسند.

شروع مناسب برای بدنسازی افراد چاق:

یک برنامه بدن سازی شامل استفاده از انواع تجهیزات نظیر دمبل، هالتر، کابل، دستگاه‌ها و حتی حرکات مبتنی‌ بر وزن بدن می‌باشد.در ابتدای دوره شروع تمرینات برای شما بسیار مهم می‌باشد که الگوی صحیح اجرای همه حرکات را به درستی‌ بیاموزید به همین دلیل است که معمولا برنامه‌های افراد مبتدی چاق بر پایه استفاده از دستگاه‌ها و هالتر طراحی میشود زیرا انجام تمرینات با این دو وسیله به مراتب راحت تر و ایمن تر می‌باشد.

 

 

برنامه سی روزه افراد مبتدی شامل موارد زیر است:

  • چالش های روزانه: با انجام آن ها اصول تمرین کردن، تغذیه و مصرف مکمل را خواهید آموخت.
  • ویدیوهای روزانه: هر روز از برنامه شامل یک ویدئوی آموزشی است.
  • برنامه تمرین: با انجام این تمرینات در انجام ورزش های بدون وزنه، با دستگاه و دمبل، مهارت کسب خواهید کرد.
  • برنامه هوازی برای افراد مبتدی: با انجام آن ها با انواع مختلفی تمرینات هوازی آشنا خواهید شد.
  • نکات تغذیه و آشپزی: با دستور پخت های مختلفی جهت داشتن تغذیه ای سالم با شما همراه خواهیم بود.
  • نکات مصرف مکمل: با مکمل های لازم برای گرفتن نتایج بهتر آشنا می شوید.
  • کارشناسان: کارشناسان حرفه ای و زبده رویال بادی شما را در انجام این برنامه راهنمایی خواهند کرد.

 

 

 

برای شروع به موارد زیر نیاز دارید:

  • لباس ورزشی راحت
  • عضویت در باشگاهی مجهز به انواع دمبل، هالتر و دستگاه های فیتنس و بدنسازی
  • ایجاد حساب کاربری در رویال بادی برای مشاهده و دانلود ویدئوها
  • موارد اختیاری: مکمل پروتئین وِی، مولتی ویتامین و روغن ماهی (اومگا ۳)

 

قدم دوم: برنامه را شروع کنید!

 

 

 

برنامه پیشنهادی برای افراد چاق:

افراد چاق و چربی دار می توانند این حرکات را اجرا نمایند و رژیم غذایی کم کربوهیدرات دار و کم چربی یا پروتئین متوسط را در برنامه غذایی خود داشته باشند و از تمرینات هوازی مانند دوچرخه ثابت و تردمیل و طناب زدن هر هفته ۲ جلسه به مدت نیم ساعت برای کم کردن توده چربی بدن خود استفاده نمایند و استفاده از لبنیات کم چرب و سبزیجات و میوه جات با قند پایین برای این گروه بلامانع می باشد و می توانند از مکمل های ویتامینی زیر نظر پزشک استفاده نمایند ضمنا سبزیجات و میوه جات و لبنیات به مقدار نیاز باید استفاده شود .

 

 

گرد آوری تدوین آرش توکلی

هرگونه استفاده با درج  نام دکتر سلام مجاز می باشد.

 

 

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید