افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برخی از دلایل پف زیر چشم در آغاز صبح

پف زیر چشم در آغاز صبح نشان می‌دهد که باید سبک زندگی خود را تغییر دهید!

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ بارها پیش‌آمده که ۸ ساعت خواب مفید شبانه داشته‌ایم، اما زمانی که از خواب بیدار می‌شویم و در آینه نگاه می‌کنیم بازهم چشم‌هایمان پف‌کرده است و ۱۰۰% هم مطمئنیم که اصلاً گریه نکرده‌ایم! پس دلیل پف زیر چشم هایتان چیست؟ مسلماً می‌خواهید دلیل آن را بدانید!

دلیل اصلی پف زیر چشم حبس مایعات در زیرپوست (یا ورم خفیف) است که بسیار شایع می‌باشد. اما ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. اما هرچقدر به تغییرات بدن خود واقف‌تر باشیم در برطرف نمودن آن موفق‌تر خواهیم بود.

برخی از دلایل پف زیر چشم از این قبیل هستند:

۱. مصرف زیاد سدیم

طبق گفته بهداشت مصرف زیاد نمک موجب ایجاد پف و ورم می‌شود. برای تعادل این مشکل باید آب فراوانی نوشیده و مصرف نمک را کاهش دهیم. اگر مصرف نمک بالا باشد اما آب کافی مصرف نشود، بدن مجبور است برای مقابله با کمبود آب بدن، آن را حبس کند و ورم ایجاد شود. اگر دلیل پف زیر چشم نمک زیاد باشد می‌توان به‌راحتی آن را رفع کرد. زیرا بیشتر سدیم بدن ما از غذاهای فریز شده و نوشیدنی‌های مختلف جذب می‌شود. بنابراین با کاهش مصرف این مواد می‌توان میزان سدیم جذب‌شده را کاهش داد. طبق گفته سازمان بهداشت و سلامت، در غذاهایی مانند پیتزا، نان، گوشت مرغ، انواع سوپ، پنیر و غیره، سدیم زیادی وجود دارد. بنابراین در انتخاب غذاهای مصرفی خود دقت کنید. سدیم کمتری مصرف کرده و آب بیشتری بنوشید.

۲. کمبود پروتئین

طبق گفته مدرسه پزشکی هاروارد، کمبود پروتئین خون، که ممکن است بر اثر سو تغذیه، یا بیماری‌های کبد و کلیه رخ دهد، می‌تواند باعث ورم شود. متخصص کلیه اعتقاد دارد که این حالت به علت کمبود آلبومین، که نوعی پروتئین است، رخ می‌دهد. آلبومین مایعات اضافی بدن را دفع می‌کند. بنابراین با رژیم غذایی مناسب آلبومین کافی جذب کنید.

۳. عملکرد ضعیف کلیه

پف زیر چشم در صبح نشانه مشکلات کلیوی نیز می‌باشد. اما مشکلات کلیوی چگونه باعث پف زیر چشم می‌شود؟ طبق گفته متخصصین، در این حالت کلیه سدیم اضافی موجود در خون را دفع نمی‌کند. و همان‌طور که گفتیم، سدیم اضافی موجب ایجاد ورم می‌شود. همچنین در این شرایط کلیه آلبومین را دفع نموده و حبس مایعات افزایش می‌یابد.

طبق تحقیقات سازمان بهداشت، علائم دیگر مشکلات کلیوی عبارت‌اند از: تهوع، خستگی، استفراغ، ورم پا، کمبود اشتها، خشکی پوست، احساس درد در کمر و مشکلات ادراری. بنابراین اگر یکی از این مشکلات را در کنار پف زیر چشم دارید به متخصص کلیه مراجعه کنید.

۴. مصرف زیاد کربوهیدرات

تحقیقات پزشکی نشان داده که مصرف زیاد کربوهیدرات در رژیم غذایی باعث دفع انسولین و تجمع سدیم خواهد شد. سدیم بیشتر در بدن ورم بیشتر را به دنبال دارد. بنابراین مصرف کمتر غذاهای فرآوری شده و کربوهیدرات ورم و پف زیر چشم را کاهش می‌دهد. سازمان بهداشت اعتقاد دارد که بهتر است تا جای ممکن از غذاهای طبیعی مانند سیب‌زمینی کربوهیدرات را جذب کنیم، نه از نان.

ما همان چیزی که مصرف می‌کنیم هستیم. تغییرات ظاهری کوچک نشانه مشکلات در سلامتی ما هستند. اما خوشبختانه می‌توانیم رژیم غذایی خود را کنترل کنیم. بنابراین مراقب تغییرات ظاهری خود باشید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *