افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برای کودک زیر ۲ ماهه چه اسباب بازی هایی بخریم

  • در دو ماه نخست چون نوزاد نمی تواند چیزی را در دست بگیرد یا بنشیند، ترجیح می دهد تا بینید و بشنود. دید او در ابتدا تار و نامفهوم است و فقط می تواند تا فاصله ۲۰ تا ۳۸ سانتی متری خود را ببیند.

می توان ذهن کودک را با روش های مختلف و گوناگونی رشد داد ، یکی از بهترین این روش ها ، استفاده از اسباب بازی است. در انتخاب اسباب بازی برای نوزادان باید توجه داشته باشید که این وسیله برای او خطر آفرین نباشد و همچنین بتواند حواس پنجگانهی او را تقویت کند.

اسباب بازی کودکان به سن آنها بستگی دارد. به طور مثال، یک کودک دو ماهه به وسایل متحرکی که صدای جالب توجهی نیز دارند، علاقه دارد در حالیکه یک کودک ۱۵ ماهه به هیجان بیشتری نیاز دارد. به طور مثال، دوست دارد در آشپزخانه اسباب بازی خود آشپزی کند. در اینجا بهترین اسباب بازی برای کودکان تازه به دنیا آمده تا ۲ ماهه را معرفی کرده ایم. 

در دو ماه نخست چون نوزاد نمی تواند چیزی را در دست بگیرد یا بنشیند، ترجیح می دهد تا بینید و بشنود. دید او در ابتدا تار و نامفهوم است و فقط می تواند تا فاصله ۲۰ تا ۳۸ سانتی متری خود را ببیند. البته، در ماه اول فقط می تواند تا فاصله ۳۰ سانتی متری را به درستی ببیند و تشخیص دهد. نوزادها در یک ماهگی می توانند صورت افراد را تشخیص دهند.

 

طرح هایی با کنتراست بالا و رنگ های روشن این کودکان را جذب خود می کنند زیرا آنها بهتر می توانند تصاویر را تشخیص دهند. نوزادان در این سن، همچنین به صدای موسیقی های ملایم نیز واکنش خوبی نشان می دهند. وسایلی که به آرامی تکان می خورند و صدای آرام یا موسیقی ملایمی دارند برای نوزادان تازه متولد شده تا دو ماهه بسیار لذت بخش و سرگرم کننده هستند. این وسایل آنها را ساکت نگه می دارند.

 

اسباب بازی های قابل حمل

 

 

دید نزدیک بین این کودکان هر چیزی را شما بتوانید جلوی چشمان آنها نگه دارید را بسیار دوست دارد. کودکان در این سن نمی توانند چیزی را در دست نگه دارند اما با ضربه زدن به چیزهایی که دوست دارد، علاقه خود را نشان می دهد.

 

 

پخش کننده MP۳ و جعبه موسیقی

 

موسیقی یکی از بهترین روش ها برای سرگرم و آرام کردن نوزادان است. انواع موسیقی های گوناگون – نه خیلی پرسروصدا و ناهنجار – را برای او پخش کنید تا ببینید چگونه واکنش نشان می دهد.

 

 

موبایل

 

گوشی های موبایل بُعد تازه ای به زندگی انسان ها بخشیده است. به دنبال گوشی ای باشید که رنگ های عمیق و کنتراست بالایی دارد. بسیاری از کودکان به موبایل هایی که موسیقی پخش می کنند بسیار علاقه دارند. برای حفظ امنیت، بهتر است گوشی موبایل را دور از دسترس کودک نگه دارید. موبایل اشعه های مضر و خطرناکی دارد به همین دلیل آن را در بالای گهواره کودک آویزان نکنید. برای اینکه گوشی در دیدرس کودک باشد می توانید آن را از سقف آویزان کنید.

 

 

آینه نشکن

 

 

 

نوزادان نمی توانند تشخیص دهند تصویری که در آینه است خود آنها هستند به همین دلیل، مجذوب آن تصویر و حرکاتش می شوند. کودکان به تصویر خود لبخند می زنند. می توانید در جایی که پوشک او را عوض می کنید، یک آینه نشکن قرار دهید تا با آن سرگرم باشد.

 

 

کتاب های نرم با تصاویر بزرگ و پررنگ

 

 

 

کتاب های نرم با تصاویر بزرگ و قابل تشخیص، به طور اختصاصی برای نوزادان طراحی شده است. کتاب را در کنار آنها قرار دهید و با صدای بلند داستان یا شعر داخل را برای او بخوانید. کودک با این کار جذب ورق زدن شما می شود.

 

 

اسباب بازی های حسگردار

 

 

اسباب بازی های نرم که هنگام فشار دادن کلیدهای آنها، می لرزند و موسیقی پخش می کنند بسیار مورد علاقه کودکان است.

 

 

جغجغه مچی یا جورابی

 

جغجغه نرم و کوچکی را به مچ یا قوزک پای کودک خود وصل کنید، یا از جوراب هایی که به طور داخلی جغجغه در خود دارند استفاده کنید تا کودک برای مدت زمان طولانی سرگرم و ساکت باشد. او با هر بار تکان دادن دست یا پای خود صدای جدیدی می شنود که برایش جالب است.

 

 

زنگوله های بادی

 

 

 

کودکان عاشق موسیی های آرام هستند. به همین دلیل، می توانید زنگوله هایی که در اثر باد حرکت می کنند را در بالای سر کودک آویزان کنید تا هم حرکت آنها را ببینند و هم صدایش را بشنوند. اگر زنگوله در نزدیکی گهواره او باشد، ممکن است کودک شما عادت کند تا پیش از اینکه بخوابد برای چند دقیقه به آن نگاه کند. حتی می توانید خود کودک را هر چند وقت یکبار بلند کنید تا خودش این زنگوله را به صدا در بیاورد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *