افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برای پیشگیری از سرطان سینه چه غذاهایی بخوریم

 

 

  •  بروکلی، گل کلم، و برگ کلم برای سلول­های سرطان مانند سم عمل می­کنند. آنها باعث کاهش فعالیت استروژن می­شوند و در نتیجه از سرطان پستان جلوگیری می­کنند. همچنین مواد موجود در بروکلی باعث بهبود عملکرد آنزیم­های کبد برای سم زدایی می­شود. مشاهده شده که در افراد مبتلا به سرطان پستان میزان این آنزیم کم بوده است.

خوردن مواد غذایی مناسب در کمک به جلوگیری از سرطان سینه نقش مهمی دارد.بعضی از مواد غذایی مانند ماهی های روغنی، می تواند رشد تومورهای سرطانی جلوگیری کند،  سبزیجات برگ سبز، حاوی ترکیباتی هستند که می تواند با هورمون های سرطان زامبارزه کند.در اینجا، غذاهایی که می تواند از سرطان پستان پیشگیری کند برای شما معرفی میکنیم

“ماهی­های روغنی و سبزیجات سبز برگ­دار احتمال رشد تومورهای سرطانی در پستان را کاهش می­دهند.”

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می­دهد استفاده از مواد غذایی خاصی مانند ماهی­های روغنی احتمال رشد تومور­های سرطانی را کاهش می­دهد. مواد دیگری مانند سبزیجات سبز برگ­دار(کاهو و اسفناج) دارای ترکیباتی هستند که می­توانند با هورمون­های ایجاد کننده سرطان مبارزه کنند.

در اینجا به تعدادی از مواد غذایی که برای جلوگیری از سرطان مفید هستند اشاره می­شود:

کدو حلوایی، فلفل زرد، طالبی:

سبزیجات زرد یا نارنجی دارای مقادیر زیادی بتا کاروتن هستند که باعث تولید ویتامین آ می­شوند که خود آنتی اکسیدانی بالقوه برای مبارزه با سرطان است.

توصیه: ۵ وعده در روز (۸۰ گرم هر وعده). در صورت ابتلا به سرطان ۷ تا ۱۰ وعده در روز

ماهی­های چرب:

 مانند ساردین و سالمون دارای اومگا ۳ بالا هستند و برای جلوگیری از سرطان بسیار مفیدند

توصیه: ۳ وعده در هفته

حبوبات، نان جو و برنج:

 فیبر موجود در این غذاها کمک به خروج استروژن از بدن می­کند. استروژن زیاد موجود در بدن یا حاصله از مواد شیمیایی باعث تحریک تقسیم سلول ها می­شود. تقسیم بیش از حد سلول­ها ممکن است به سرطان بیانجامد.

همچنین فیبرها باعث حفظ حرکات روزانه روده شده و تولید باکتری­های مفیدی می­شوند که با باکتری­های مضر مبارزه می­کنند.

توصیه: یک فنجان روزانه

کلم:

 بروکلی، گل کلم، و برگ کلم برای سلول­های سرطان مانند سم عمل می­کنند. آنها باعث کاهش فعالیت استروژن می­شوند و در نتیجه از سرطان پستان جلوگیری می­کنند. همچنین مواد موجود در بروکلی باعث بهبود عملکرد آنزیم­های کبد برای سم زدایی می­شود. مشاهده شده که در افراد مبتلا به سرطان پستان میزان این آنزیم کم بوده است.

توصیه: ۵ وعده در روز (۸۰ گرم هر وعده). در صورت ابتلا به سرطان ۷ تا ۱۰ وعده در روز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *