افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برای همیشه با ویار دوران حاملگی خداحافظی کنید

0617784136894102a

دوران حاملگی دورانی هست که خیلی برای زوجین حساس و شیرین می باشد و دوست دارند این دوران را به سلامتی پشت سر بگذارند در این جا می خواهیم به یکی از مشکلات این دوران که ویار خانم ها است بپردازیم و برای همیشه با ویار دوران حاملگی خداحافظی کنید .

یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اشتهای زنان باردار در طول دوره بارداری ممکن است، مرتب تغییر کند اما بعد از زایمان به حالت طبیعی خود بر می‌گردد.

بهناز خانی به علل بروز ویار در زنان باردار اشاره و اظهارکرد: برخی از مواد غذایی و یا حساسیت به بوی مواد غذایی و یا اشخاص موجب ویار در زنان باردار می‌شود که نوعی حساسیت‌ها در دوران بارداری است.

وی با بیان اینکه ویار نوعی حساسیت است، افزود: علت ویار هنوز به صورت کامل و دقیق مشخص نشده است اما یکی از علل مهم آن می‌تواند ترشح هورمون‌های حاملگی و تغییرات فیزیولوژیک و هورمونی بدن در دوران بارداری باشد.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه برخی علل سایکولوژیک در ایجاد ویار مؤثر است، خاطرنشان کرد: درمان ویار بستگی به میزان شدت آن دارد؛ اگر ویار شدید باشد از داروهای مشخصی استفاده می‌شود چراکه در حالت حاد موجب کم‌آبی بدن می‌شود و یا حالت تهوع شدید ناشی از آن مانع تغذیه صحیح مادر خواهد شد.

خانی با بیان اینکه یکی از شیوه‌های درمان ویار حاد سرم درمانی و یا تجویز آنتی اسیدها است، اضافه کرد: از این طریق می‌توان اسید معده را خنثی کرد؛ در نهایت داروهای ضد تهوع و استفاده از کورتون نیز به بهبودی بیمار کمک می‌کند. توصیه می‌شود زنانی بارداری که این حساسیت را دارند از مواد غذایی خشک و تر باهم استفاده نکنند و همزمان با مصرف غذای اصلی آب نخورند.

وی با بیان عوامل ارثی مانند سابقه ویار در مادر یا خواهر و یا سابقه ویار در بارداری‌های قبلی نیز در از علل بروز ویار است، گفت: دستگاه گوارش برخی از زنان در اوایل بارداری به تغییرات هورمونی حساس‌تر است.

وی اضافه کرد: معمولاً ویار تا ۵ ماهگی ادامه دارد اما برخی از زنان باردار ممکن است تا پایان بارداری علائم ویار را داشته باشند، اینکه اشتهای زنان باردار در طول دوره بارداری ممکن است مرتب تغییر کند اما بعد از زایمان به حالت طبیعی خود برخواهد گشت.

 

پزشکین : برای همیشه با ویار دوران حاملگی خداحافظی کنید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *