جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



برای تقویت حافظه از چه مکمل های غذایی استفاده کنیم

 

 

  • برای انجام این مطالعه ۴۴۴۶ داوطلب ۴۵ تا ۶۰ ساله به مدت ۸ سال مورد بررسی قرار گرفته و به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول شامل افرادی بود که روزانه مکملی حاوی  ویتامین C، بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A)، ویتامین E و عنصر روی دریافت کردند و به گروه دوم دارونما داده شد.

برخی از ویتامین ها با دیگر مواد مغذی ضروری برای کارکرد مغز ضروری است تا در سطح مطلوب بماند. این ویتامین ها به حفظ اعصاب مغز و مواد شیمیایی انتقال دهنده عصبی برای بهبود حافظه کوتاه مدت کمک میکند، تا با پیری حافظه کم نشود

مصرف ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها از فقدان حافظه پیشگیری می کند. بر اساس  پژوهشی که در فرانسه انجام شد و در نشریه تغذیه بالینی به چاپ رسید، افرادی که سال‌ها از مکمل های حاوی ویتامین‌، مواد معدنی و آنتی اکسیدان استفاده کرده اند، حافظه‌ بهتری دارند.

برای انجام این مطالعه ۴۴۴۶ داوطلب ۴۵ تا ۶۰ ساله به مدت ۸ سال مورد بررسی قرار گرفته و به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول شامل افرادی بود که روزانه مکملی حاوی  ویتامین C، بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A)، ویتامین E و عنصر روی دریافت کردند و به گروه دوم دارونما داده شد. نتایج نشان داد افرادی که سال‌ها مکمل های حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان مصرف کرده‌اند نسبت به سایرین حافظه‌ بهتری دارند.

این محققان در پایان اعلام کردند گرچه نتایج این مطالعه اثر مکمل ها بر بهبود حافظه را تایید می کنند، اما استفاده خودسرانه از آنها به هیچ وجه توصیه نمی شود.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)