جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



بدون رفتن به باشگاه در خانه سالم ورزش کنید

  • شما به مکانی نیاز دارید که در روزهای گرم، به خوبی تهویه شود و در روزهای سرد نیز گرم و راحت باشد. شما باید سعی کنید فضایی با حدود ۳ گام طول و عرض را در خانه خود در نظر گرفته و آماده کنید. این مقدار فضا برای تمریناتی که انجام می‌دهید، اضافی هم هست.

 

شاید شنیده باشید که می‌گویند ۷۰ درصد یک بدن سالم در آشپزخانه و ۳۰ درصد آن در باشگاه ساخته می‌شود. اما حقیقت این است که یک بدن سالم، ۱۰۰ درصد در خانه خودتان ساخته می‌شود. شما در خانه خودتان است که تصمیم می‌گیرید سالم غذا بخورید و ورزش کنید و البته خانه، همان جایی است که برای خارج شدن از آن و رفتن به باشگاه باید با خودتان کلنجار بروید. بهتر است بدانید برای سلامت و خوش اندام شدن، مجبور نیستید حتماً از خانه خود بیرون بروید. باشگاه یک محل عالی برای ارتباط با دیگران و انجام تمرینات ورزشی حرفه‌ای و درجه یک است اما تنها مکانی نیست که می‌تواند به شما کمک کند کالری بسوزانید. متناسب شدن می‌تواند به راحتی در خانه شما انجام شود. چگونه؟ در خانه ورزش کنید.

تمرینات با استفاده از وزن بدن

تمرینات با استفاده از وزن بدن، راه نجات شما هستند. این تمرینات می‌توانند به هر شیوه‌ای با هم ترکیب شوند تا یک جلسۀ تمرینی مفید را برای شما مهیا کنند. تمرینات وزن بدن برای تناسب اندام، بهتر از تمرینات قدرتی هستند. نیرویی که شما با انجام شنای سوئدی، بارفیکس، کرانچ، لیفت پا و اسکات پرشی به وجود می‌آورید، تمام فعالیت‌های زندگی روزمره شما را بسیار آسان‌تر می‌کند. صدها تمرین ورزشی با استفاده از وزن بدن وجود دارد که می‌توانید انجام دهید و هیچ کدام از آنها به وزنه نیاز ندارند.

تجهیزات ساده بخرید

هر چقدر هم که تمرینات وزن بدن را انجام دهید، داشتن چند وزنه همیشه می‌تواند خوب باشد. با استفاده از وزنه‌ها می‌توانید تمریناتی متمرکز برای عضلاتی همچون دو سر، سه سر و شانه‌ها انجام دهید. چه نوع ابزاری نیاز دارید؟ چند کتل‌بل می‌تواند به کارتان بیاید یا می‌توانید از یک جفت دمبل استفاده کنید که هر کدامشان حداکثر تا ۲۳ کیلوگرم وزن داشته باشند. این دو وسیله برای بیشتر تمریناتی که می‌خواهید انجام دهید کاملاً کافی هستند و با همین‌ها می‌تواند به راحتی ورزشتان را شروع کنید. یک حصیر یوگا (زیراندازی که وقتی روی زمین ورزش می‌کنید، پهن می‌شود) یک توپ بدنسازی یا سویسی (کمک می‌کند که روی مرکز بدنتان کار کنید) و کش قدرتی (جایگزین وزنه‌های آزاد) را فراموش نکنید. یک بطری آب، یک نمایشگر ضربان قلب (برای تازه‌کارها) و یک کرونومتر هم با خود داشته باشید.

برای ورزش مکانی را در نظر بگیرید

شما به مکانی نیاز دارید که در روزهای گرم، به خوبی تهویه شود و در روزهای سرد نیز گرم و راحت باشد. شما باید سعی کنید فضایی با حدود ۳ گام طول و عرض را در خانه خود در نظر گرفته و آماده کنید. این مقدار فضا برای تمریناتی که انجام می‌دهید، اضافی هم هست. البته مسلما یک فضای بزرگتر، همیشه بهتر خواهد ود. هر چه فضای بیشتری داشته باشید، محدوده وسیع‌تری از تمرینات را می‌توانید به آسانی انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که این فضا، تمیز است و مرتب نگه داشته می‌شود و تمام تجهیزات شما برای انجام تمرینات خانگی‌تان در دسترستان قرار دارد.

با دوستانتان ورزش کنید

هنگامی که شما تمرینات را فقط با وزن بدنتان انجام می‌دهید، ممکن است متوجه شوید که اول کار، انجام این تمرینات چندان هم ساده نیستند. تمریناتی مانند: بارفیکس می‌توانند برای مبتدی‌ها فوق العاده دشوار باشند، بنابراین تمرین کردن با یک دوست می‌تواند راه خوبی باشد تا مطمئن شوید کمکی که برای انجام این تمرینات سخت نیاز دارید را دریافت می‌کنید. همچنین به شما کمک خواهد کرد که با انگیزۀ بیشتری تمرین کنید و فشارها را تحمل کنید.

یک برنامه تمرینی سرگرم کننده و لذتبخش برای خود مهیا کنید

بدترین کار، این است که برنامه تمرینی را دنبال کنید که از آن بیزار هستید. با این کار شکی نیست که در مدت کوتاهی، دست از تمرین خواهید کشید. بسیار اهمیت دارد برنامۀ ورزشی‌ای را انتخاب کنید که برای شما لذت بخش باشد و برای انجامش انگیزه و اشتیاق داشته باشید، تمرینی که بتوانید حداقل ۵ روز در هفته آن را انجام دهید. این برنامه، خواه ویدئو‌های ورزشی باشد یا یک تمرین با استفاده از وزن بدن، یا یک برنامه تمرینی با استفاده از اینترنت یا فقط یک دورۀ تمرینی ساده که برای خودتان ایجاد کرده‌اید، باید تمرینی باشد که در هر شرایطی بتوانید هر روز آن را انجام دهید.

 

منبع: بهداشت نیوز

 

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید