افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بدن خود را در مقابل کزاز ایمن کنید

بدن خود را در مقابل کزاز ایمن کنید

  • انجمن پزشکان معتقدند که کزاز می‌تواند کشنده باشد بنابراین قویا بر زدن واکسن آن تأکید می‌شود. آنها برای افزایش تزریق این واکسن در بین افراد، سعی می‌کنند در بین‌شان نسبت به این بیماری ترس ایجاد کنند و به نوعی آنها را از عدم آگاهی‌شان نسبت به این بیماری مطلع کنند.

گفته می‌‌شود که هر ۱۰ سال باید با زدن واکسن کزاز، ایمنی بدن را در مقابل آن تقویت کرد. بنابراین می‌توان گفت تزریق کزاز نوعی ایمنی‌سازی محسوب می‌شود.
انجمن پزشکان معتقدند که کزاز می‌تواند کشنده باشد بنابراین قویا بر زدن واکسن آن تأکید می‌شود. آنها برای افزایش تزریق این واکسن در بین افراد، سعی می‌کنند در بین‌شان نسبت به این بیماری ترس ایجاد کنند و به نوعی آنها را از عدم آگاهی‌شان نسبت به این بیماری مطلع کنند. اما به واقع کزاز چیست؟ در واقع کزاز یک نوع باکتری بی‌هوازی است. این بدان معناست که تنها در محیط‌هایی که اکسیژن آن کم است رشد و نمو پیدا می‌کند. این حقیقت اصلی شماره‌ی یک است. حقیقت بعدی آن است که این باکتری در خاکی زندگی می‌کند که به خاطر مدفوع و فضولات حیوانات، آلوده است. بنابراین می‌توان پی برد که کزاز دارای محدودیت‌ها و ضعف‌هایی است. در واقع به محیط‌های بسیار خاصی نیاز دارد تا بتواند در آنها زندگی کند. با این اوصاف چطور می‌توانیم در مقابل باکتری کزاز از خود مراقبت کنیم؟
واکسن‌های تقویت‌کننده‌ی کزاز حاوی این مواد هستند:
– عصاره‌ی گاوی
– سولفات آلومینیوم پتاسیم
– فنوکسیتانول ۲
– پپتون
فرم‌آلدهید یا فرمالین
سال‌ها پیش واکسن کزاز حدود ۵۰ درصد جیوه داشت. با این حال این روزها دانشمندان با حذف کردن آن از خود واکسن، تأثیر آن را مطمئن‌تر و امن‌تر کرده‌اند. در واقع دانشمندان تلاش کردند تا تیمروسال را با سولفات پتاسیم آلومینیوم جایگزین کنند و به همان نسبت نتایج بهتری به دست آوردند.

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *