افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بدنسازان مبتدی این گونه تغذیه کنند

  • مردانی که تمایل به بدنسازی و تقویت عضلات و ماهیچه‌های خود دارند درروز‌های ورزش حدود سه الی سه هزار و۳۰۰ کالری از مواد غذایی مختلف را نیاز دارند. در روز‌های استراحت از ورزش این میزان ۲هزار و ۷۰۰ کالری است.

 

بسیاری از افرادی که به کلاس‌های بدنسازی می‌روند به دنبال مصرف دارو‌های تزریقی برای افزایش وزن خود هستند در صورتی که می‌توانند با دقت در انتخاب مواد غذایی در کنار ورزش به تناسب اندام مطلوب خود دست یابند.

اگر به تازگی رفتن به کلاس‌های بدنسازی را آغاز کرده اید برنامه غذایی مناسب با قد، وزن، سن و جنسیت خود را از مربی دریافت کنید و برای رسیدن به تناسب اندام مورد نظرخود آن را به دقت انجام دهید.

مردانی که تمایل به بدنسازی و تقویت عضلات و ماهیچه‌های خود دارند درروز‌های ورزش حدود سه الی سه هزار و۳۰۰ کالری از مواد غذایی مختلف را نیاز دارند. در روز‌های استراحت از ورزش این میزان ۲هزار و ۷۰۰ کالری است.

در اینجا یک نمونه برنامه غذایی برای فرد بدنساز مبتدی شرح داده شده است.

صبحانه ای برای فرد بدنساز مبتدی

از جمله مناسب ترین مواد غذایی برای صرف در وعده صبحانه تخم مرغ آب پز، نان تست جو حاوی غلات و دانه‌های سبوس دار و سبزیجات است. اگر زمان کافی برای آشپزی ندارید می‌توانید از ترکیب ماست پرچرب با پنیر یا مخلوط بادام زمینی یا کره آن بر روی نان یا اسموتی توت و موز یخ زده و مقدار کمی شکر استفاده کنید.

یک نهار حاوی پروتئین شامل برنج قهوه ای، ماکارونی، قطعات ماهی سالمون، سبزیجات و روغن زیتون بهترین خوراک برای یک فرد بدنساز است. همچنین می‌توانید از ترکیب ۲ الی سه عدد تخم مرغ کامل به همراه گوشت بوقلمون به عنوان میان وعده استفاده کنید.

در کنار خوراک از مقدار زیادی سالاد به همراه پنیر رنده شده و قطعات آجیل هم می‌توانید استفاده کنید.

یک وعده غذایی شام برای فرد بدنساز مبتدی

برای در این وعده غذا را سبک مصرف کنید، مقداری استیک، گوشت مرغ، بوقلمون یا ماهی به همراه پاستا و میوه هایی، چون سیب زمینی شیرین و نان گندم بهترین خوراک در این زمان از روز است.

برای افزایش انرژی بدن در کنار مصرف وعده‌های اصلی غذایی مصرف اسموتی از انواع آبمیوه‌های طبیعی می‌تواند به تقویت قوای بدنی و نیز افزایش حجم ماهیچه‌ها کمک کند.

از جمله بهترین خوراکی‌ها برای اضافه شدن به اسموتی می‌توان شیر، بادام، موز، آب پنیر، نارگیل، سبزیجات، دانه‌های آجیل، میوه خشک و روغن زیتون است.

منبع: سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *