افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با کنترل فریتین سلامت مو را تضمین کنید

  • اگر سطح فریتین در بدن پایین باشد، تیروئید نمی‌تواند عملکرد خودش را به‌صورت مطلوب انجام بدهد». اختلال در عملکرد تیروئید هم به‌راحتی می‌تواند باعث ریزش مو شود.

 

ریزش مو به انواع مشکلات درونی بدن مرتبط است در بانوان می تواند به خاطر کمبود آهن و کاهش سطح فریتین پدید بیاید همچنین بالارفتن سن نیز نقش زیادی در این زمینه ایفا خواهد کرد اگر سلامت موهایتان برایتان مهم است سعی کنید مانع بروز سوء تغذیه و کمبودهای تغذیه ای در بدنتان شوید .

 به‌گفته دکتر تری دنیوئی (پرستار متخصص)، «اگر وضعیت هورمونی ما در تعادل کامل قرار داشته باشد ولی هنوز هم با مشکل ریزش مو مواجه باشیم، معمولا باید نقش کمبودهای تغذیه‌ای را بررسی کنیم». فریتین، یکی از املاح کلیدی که در ذخیره آهن به بدن کمک می‌کند، نقش مهمی در این مساله دارد. این متخصص می‌گوید: «اگر سطح فریتین در بدن پایین باشد، تیروئید نمی‌تواند عملکرد خودش را به‌صورت مطلوب انجام بدهد». اختلال در عملکرد تیروئید هم به‌راحتی می‌تواند باعث ریزش مو شود. اگر آزمایش خون نشان بدهد که سطح فریتین در بدن شما پایین است، احتمالا به مصرف مکمل‌های آهن نیاز پیدا می‌کنید. افزایش سن یکی از واقعیت‌های زندگی این است که همراه با افزایش سن، موهای سر و بدن نیز نازک‌تر می‌شوند. متخصصان می‌گویند که تراکم موها و سرعت رشد موها همراه با فرآیندهای پیری، کاهش می‌یابد. علاوه بر این، اگر مادر و مادربزرگ شما در دوران سالمندی با نازکی موهای سر و بدن مواجه شده‌ باشند، احتمالا شما هم چنین اتفاقی را تجربه خواهید کرد. درحالی که نازکی موها در قسمت‌های مختلف بدن معمولا برای افراد مهم نیست، اما ریزش موهای سر در این شرایط می‌تواند واقعا آزاردهنده باشد.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *