جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



با ورزش پوست گردن را سفت کنیم

 

 

  • روی صندلی ، صاف بنشینید و دستها را روی رانها قرار دهید.حالا، پشت و شانه ها را در سر جای خود نگه داشته و چانه را به آرامی به جلو هل دهید.وقتی کششی را در عضلات گردن احساس کردید، این حالت را تا ۱۲ شماره حفظ کرده و بعد آرام به حالت اول برگردید.

معلوم است که شخصی دوست ندارد گردنش شل و پیر شود حتی اشخاص مسن هم دوست ندارند این شکلی دیده نشود  و حتما در پی روشهایی هستند که این شلی پوست را از بین ببرند فاکتورهایی نظیر لاغر شدن سریع, پیری یا زیاد هاز حد چاق بودن علت اصلی شل شدن پوست گردن است .در این موارد معمولا با جراحیهای زیبایی و  مواد مالیدنی نظیر کرمها و ژلها تا اندازه ای موثر است ولی برخی از افراد دوست دارند با انجام حرکات ورزشی هم آویزانی و شل بودن پوست گردن را اصلاح کنند که اکنون در این باره بیشتر توضیح  می دهیم

 

 

با این حال، گاهی چنین امری اجتناب ناپذیر بوده و افراد در پی راه حلی برای رفع این مشکل خواهند بود.

عواملی مثل کاهش وزن سریع، برخی جراحی ها، افزایش سن یا چاقی می توانند منجر به شل شدن و آویزان شدن پوست بدن و گردن شوند.در چنین شرایطی، گاهی عمل های جراحی، برخی لوسیون ها و کرم ها، تا حد زیادی کمک کننده خواهند بود.در ضمن در بسیاری از موارد، انجام تعدادی از حرکات ورزشی مخصوص گردن، در کنار دیگر درمانها ، در این زمینه، بسیار موثر واقع خواهند شد.

در این مقاله، به چند تمرین مفید اشاره خواهیم کرد.

رساندن چانه به قفسه سینه

این تمرین را می توانید هنگام صبح و به محض بیدار شدن از خواب انجام دهید.

زمانیکه از خواب بیدار شدید، سر را بدون هیچ گونه پشتیبان، مستقیما رو به سقف نگه دارید.حالا دهان را کاملا باز کرده، سر را بالا آورده و سعی کنید چانه را به قفسه سینه نزدیک کنید.

وقتی سر را بلند کردید، تا ۱۰ بشمارید و بعد آرام به حالت اول برگردید.

این تمرین را تا زمانی که احساس راحتی می کنید، انجام دهید.در ابتدا به تدریج شروع کنید و به مرور آنرا به ۱۰ تا ۲۰ بار در هر روز برسانید.

بالا آوردن لب

این تمرین، یکی از حرکات بسیار معمول و فوق العاده ساده برای سفت کردن پوست گردن محسوب می شود که می توانید در هر کجا که مایلید، آن را انجام دهید.

روی صندلی تکیه داده و سر را به سمت سقف بالا بیاورید، بعد زبان را محکم به سقف دهان فشار دهید تا زمانی که کششی را در عضلات گردن احساس کنید، به همین حالت بمانید.بعد چانه را پایین بیاورید و دوباره حرکت را تکرار نمایید.

این تمرین را ۵ بار انجام دهید.بعد عضلات را تا شماره ۱۰ ریلکس کرده و سپس تمرین را تکرار نمایید.تا هر تعدادی که مایلید می توانید این تمرین موثر را تکرارکنید.

جلو آوردن چانه

روی صندلی ، صاف بنشینید و دستها را روی رانها قرار دهید.حالا، پشت و شانه ها را در سر جای خود نگه داشته و چانه را به آرامی به جلو هل دهید.وقتی کششی را در عضلات گردن احساس کردید، این حالت را تا ۱۲ شماره حفظ کرده و بعد آرام به حالت اول برگردید.

می توانید این تمرین را ۵ بار در هر کشش و دو بار در روز شروع کرده و به تدریج، تعداد آن را افزایش دهید.

تمرینات بالا، چند نمونه از حرکات بسیار مفید و موثر برای سفت کردن پوست ناحیه گردن به شمار می آیند که می توانند همزمان با سایر فعالیت های ورزشی، اجرا شده و به مرور تاثیرات فوق العاده خود را حتی در بسیاری از موارد، بدون عمل جراحی، نشان دهند.   اجرای منظم این تمرینات، از ضعیف شدن و افتادگی پوست گردن به نحو موثری، جلوگیری  کرده وجزء حرکات ضد چروک هم محسوب می شوند

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)