افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با ورزش می توانید پوکی استخوان را بهبود بخشید

4

 

 

  • محققان براین باورند که مبتلایان به پوکی استخوان باید ورزش کنند زیرا ورزش خطر افتادن، شکستگی دوباره و درد را در بیماران مبتلا به پوکی استخوان کاهش و کیفیت زندگی آنان را افزایش می دهد.

 

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه واترلوی کانادا می گویند افراد مبتلا به پوکی استخوان و شکستگی های ستون فقرات لازم است که برای بهبود وضعیت بدن خود ،ورزش کنند.

پوکی استخوان عارضه ای است که با بالا رفتن سن به وجود می آید ، در اثر این بیماری از استحکام بافت و املاح استخوانی کم می شودو بدین ترتیب مقاومت استخوان کاهش می یابد.

استخوان انسان در دوران کودکی از خاصیت ارتجاعی برخوردار است و تحمل فشار زیاد را دارد و به تدریج سفت و محکم می شود ، این مسئله در سن ۲۰ سالگی به اوج خود می رسد ، بین سن ۲۰ تا ۳۵ سالگی استحکام استخوان ها به همان قوت باقی می ماند.

محققان براین باورند که مبتلایان به پوکی استخوان باید ورزش کنند زیرا ورزش خطر افتادن، شکستگی دوباره و درد را در بیماران مبتلا به پوکی استخوان کاهش و کیفیت زندگی آنان را افزایش می دهد.

دکتر لورا گیانگریگوریو از این دانشگاه اعلام کرد: بهتر است پزشکان به این دسته از بیماران ورزش های متناسب با شرایط آنها را توصیه کنند و آنها را از بی تحرکی بازدارند.

وی افزود : تحرک بدنی و ورزش باعث استحکام استخوان ها در هر سنی می شود. این در حالی است که عدم تحرک و استراحت زیاد باعث تحلیل و پوکی سریع استخوان ها می شود و شکستگی استخوانی را بیشتر می کند.

پوکی استخوان دلایل متعددی دارد و این بیماری در برخی ازخانواده ها بیشتر دیده می شود. همچنین در بعضی از نژادها مثل نژاد آسیایی بیشتر دیده شده است .

کارشناسان براین باروند که تغذیه نقش مهمی در پوکی استخوان به عهده دارد.

افرادی که کلسیم کافی در رژیم غذایی آنها وجود ندارد و یا ویتامین D کافی دریافت نمی کنند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *