افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با فکرکردن به کاهش وزن به تناسب اندام برسید

images

  • وقتی شروع می‌کنید به ورزش کردن، به مرور انگیزه‌تان بیشتر خواهد شد. سعی کنید از سخت‌ترین بخش، کار را شروع کنید. حتی اگر چندان علاقه‌ای به آن ندارید، اما حرکت را آغاز کنید

کم کردن وزن تنها نیمی از این نبرد پرکشمکش است. در حالی‌که شاید بسیاری بر این باور باشند که کم کردن چندین کیلو از وزن‌شان یکی از سخت‌ترین کارها در این مسیر است، در واقع باید گفت حفظ این وزن و وفق دادن خود با اندام جدید کمی دشوارتر به نظر می‌رسد.
خانم لدرمن که سال‌ها با چاقی و وزن خود مشکل داشته و در این راه سختی‌های زیادی کشیده است، در نهایت توانست وزن خود را به حد متعادل و سالمی برساند و ۴۰ کیلو کم کرده و سایز خود را از ۲۲ به ۸ برساند. او در اینجا به تجربه‌های خود در این زمینه اشاره کرده و به نکات مهمی در ارتباط با موفقیت خود می‌پردازد.
راز قضیه، اعتماد به نفس است
۱.جسارتِ تحمل
اگر در تعطیلات هستید، بهتر است وسایل مختصر و لباس شنا با خود داشته باشید و از آنها استفاده کنید. آن را تمام طول روز بپوشید. سعی کنید با اندامتان پُز بدهید – چرا که مستحقش هستید. سعی کنید در برابر این وسوسه که بخواهید خودتان را پشت چیزی پنهان کنید، مقاومت کنید.
۲.اول وارد عمل شوید، بعد انگیزه ایجاد کنید
وقتی شروع می‌کنید به ورزش کردن، به مرور انگیزه‌تان بیشتر خواهد شد. سعی کنید از سخت‌ترین بخش، کار را شروع کنید. حتی اگر چندان علاقه‌ای به آن ندارید، اما حرکت را آغاز کنید. «انگیزه» خودش به سراغتان خواهد آمد، خصوصا اگر در فعالیتی شرکت داشته باشد که از آن لذت می‌برید.
۳.به موقع خاطرات را یادداشت کنید 
سعی کنید دفتر یادداشتی داشته باشید و هر روز سه بار از خودتان تعریف کنید. شاید انجام این کار روی کاغذ دشوار باشد، اما در کل کار جالبی خواهد بود. این روش ابزاری عالی برای ارتقای سطح روحی‌تان در روزهایی است که حس می کنید فرد چندان جذابی نیستید یا انگیزه لازم برای ادامه کار را ندارید.
۴.با خرید لباس به خودتان جایزه بدهید
هر بار که پنج کیلو وزن کم کردید، برای خودتان لباس بخرید و با این کار به خودتان جایزه بدهید. این روشی جالب و جذاب برای ایجاد شادی و انگیزه به خاطر موفقیت مستدام‌تان در این زمینه است.
۵.دراز بکشید و خودتان را بکِشید
روی یک تکه کاغذ بزرگ و بلند بخوابید و طرح بدن‌تان را بکشید، یا اگر برایتان مشکل است از دوستتان بخواهید این کار را برایتان بکند. وقتی این تمرین را انجام دادید، یک قدم به عقب بروید و طرح خود را ببینید. احتمال از این مسئله شگفت‌زده خواهید شد وقتی ببینید که از آنچه فکر می‌کردید لاغرتر شده‌اید. سعی کنید این طرح «من جدید» تان را با ابزارها و وسایلی که بازتاب‌دهنده آن است آراسته و تزئین کنید.
اگر به لاغری فکر کنید، لاغر می‌مانید
زمانی که به وزن مطلوبتان رسیدید، باید بدانید که هنوز تا پایان کار خیلی راه دارید. شاید دلایلی در کار باشد که نشان دهد چرا اکثر افراد رژیم‌گیرنده دوباره دچار اضافه‌وزن می‌شوند. هرچند خانم لدرمن توانست وزنش را کم کند، اما هنوز باید اقدامات مثبتی در جهت تغییر نگرشی که در آغاز باعث اضافه‌وزن او شد انجام دهد.
او می‌گوید: «وقتی وزنم به حد متعادل رسید، با هر نوع مشکلی که فکرش را بکنید روبه‌رو شدم. برایم کاملا مشخص شد که چیزی که باعث چاقی من می‌شود تا دوباره کار را از سر آغاز کنم اصلا غذا نیست. بلکه اصل قضیه نگرش من است. باید با مشکلاتی روبه‌رو می‌شدم که حالا در قالب فردی لاغر به من هجوم می‌آورد تا بتوانم این مسئله را عمیقا باور کنم که دوست ندارم دوباره چاق شوم و می‌خواهم خودم را لاغر نگه دارم. باید ذهنم را با شرایط مطابقت می‌دادم.»
او در ادامه گفت: «اغلب افراد با طرز فکر اشتباهی رژیم می‌گیرند. وقتی به هدفِ کاهش وزن خود می‌رسند یا به آن نزدیک می‌شوند، مشکلات دیگری سر راهشان سبز خواهد شد اعم از تعجب از این‌که آیا واقعا لاغر هستند یا نه. آنها هم‌چنان مانند یک فرد چاق فکر می‌کنند. آنها بر این باورند که چون وزنشان را کم کرده‌اند، بنابراین دیگر می‌توانند به میل خود رفتار کرده و هر کاری بکنند. آنها هرگز خودشان را در قالب فردی تماما لاغر نمی‌پذیرند. آنها هیچ تعهدی نسبت به تأثیرات طولانی مدت سالم بودن ندارند.»
او افزود:‌ «این مسیر چالش‌برانگیز است و به تعهد و تلاش شما نیاز دارد. دوست ندارم از کلمه «اراده» استفاده کنم، چرا که فکر می‌کنم کار را کمی سخت خواهد کرد. باید سعی کنید با نگرشی جدید به دنیای پیرامونتان نگاه کنید. راز قضیه در همین مسئله است. باید به داشتن یک زندگی سالم متعهد باشید و به شکل مستدام آن را حفظ کنید. این تعهد، باید تعهدی جاری و همیشگی نسبت به سلامت و زندگی‌تان باشد. شما رژیم می‌گیرید چرا که معتقدید روشی سالم برای غذا خوردن است و کلمه «رژیم» دیگر کلمه‌ای با بار منفی نخواهد بود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *