افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با فرسودگی خداحافظی کنید

1

  • يكسري از كارها هم انجام‌شان از عهده شما بر نمي‌آيد. به‌عنوان مثال تعمير قفل‌ها و لولاهاي درها، تعويض چراغ‌هاي داخل لوستر، تعمير سيم‌كشي داخل اتاق‌ها، روغنكاري دَرِ كمد و…

 

 

کمی از زندگی روزمره‌تان فاصله بگیرید و از فاصله‌ای دورتر، نگاهی به وسایل داخل خانه بیندازید، این طبیعی است که بعد از چند سال زندگی، تعدادی از وسایل، خراب، ناقص یا شکسته شوند اما نکته اینجاست که اجازه ندهیم این روند ادامه پیدا کند و جلوی این فرسوده شدن را با چند راهکار ساده بگیریم.

مديريت داخلي خانه با خانم خانه است. اين مديريت دامنه وسيعي دارد و محدود به پخت‌وپز و تميز كردن نمي‌شود. شما در قبال وسايل درون منزل هم احساس مسئوليت مي‌كنيد. شيوه‌هاي پيشنهادي ما را بخوانيد و درباره آنها فكر كنيد.

  • اجازه غافلگيري ندهيد

وسايلي مانند يخچال، ماشين لباسشويي، جاروبرقي و… هرچندوقت يك‌بار به سركشي و سرويس‌شدن نياز دارند تا فرسوده و خراب نشوند. سرويس كردن اين وسايل به پيشگيري از فرسودگي كمك مي‌كند. بهتر است از روي دفترچه راهنماي اين وسايل بهترين زمان‌هاي سرويس كردن آنها را پيدا كنيد و در گوشه‌اي يادداشت كنيد كه جلوي چشم‌تان باشد تا فراموش نكنيد. اگر از ابتداي خريد اين وسايل تا به امروز اين كار را انجام نداده‌ايد بهتر است با همسرتان يك‌بار تمامي مواردي كه ممكن است احتياج به تعمير يا سرويس داشته باشند را چك كنيد. به‌عنوان مثال يادتان باشد كه فيلتر و زغال داخل يخچال درصورت اتمام تاريخ انقضا بايد تعويض شوند. لاستيك‌هاي دور در يخچال احتياج به بازنگري دارند. يا محفظه مخصوص مايع و پودر در ماشين لباسشويي ممكن است به مرور زمان سوراخ شود و… . زماني كه شما اين كارها را انجام مي‌دهيد از فرسودگي وسايل خانه پيشگيري كرده‌ايد. در اين صورت مي‌توانيد انتظار داشته باشيد كه اين وسايل يكباره و بدون انتظار شما خراب نشوند يا اقلا با احتمال كمتري اين اتفاق به‌طور ناگهاني رخ خواهد داد.

  • از سوزن چرخ خياطي تا…

به وسايل ديگر خانه هم دقت كنيد. اين دسته از اشياي كاربردي را هم در چك ليست پيشگيري و تعميرتان قرار دهيد. به‌عنوان مثال اگر سوزن چرخ خياطي‌تان شكست، در نخستين فرصت ممكن آن را بخريد و جايگزين نوع شكسته كنيد. با اين‌گونه تدابير، در موقعيت‌هايي كه اتفاقات فوري پيش مي‌آيند و به اين وسايل احتياج پيدا مي‌كنيد، ديگر لازم نيست براي حل مشكل به وجود آمده فوري به خارج از خانه برويد.

  • لباس‌هاي فراموش شده را دريابيد

به سراغ كمد لباس‌هايتان برويد. چندعدد از آنها را به‌خاطر در‌رفتگي زيپ، سوراخ بودن جيب يا باز شدن يك درز كنار گذاشته‌ايد؟ آنها را به بيرون از كمد منتقل كنيد و به‌ترتيب اولويت، تعميرشان كنيد. مطمئن باشيد وقت زيادي از شما نمي‌گيرد اما همين چند كوك ساده، تعداد قابل ملاحظه‌اي لباس را به چرخه پوشيدني‌هاي‌تان وارد مي‌كند. حتي عروسك‌هاي پوليشي فرزندان‌تان هم مي‌توانند با همين كوك‌هاي نجاتبخش شما به زندگي برگردند و شما را از خريد دوباره عروسك نجات بدهند.

  • به آشپزخانه برگرديد

بياييد دوباره به آشپزخانه برگرديم. در تعدادي از كابينت‌هايتان را باز كنيد. ظرف‌هايي كه شكسته و قابل چسباندن هستند را همين امروز بيرون بياوريد و تكه‌هاي شكسته را كنار هم بگذاريد و دوباره از ظرفي كه با آن خاطره‌هاي شيرين داشته‌ايد، استفاده كنيد. اغلب ظرف‌هاي شكسته چيني با چسب قطره‌اي يا يك دو سه شفاف بازسازي مي‌شوند و در كمتر از ۱۵دقيقه كاسه، ليوان، بشقاب يا هر وسيله ديگرتان شبيه روز اول مي‌شود.

  • آينده‌نگر باشيد

بعضي ظروف مانند ظروف شيشه‌اي زماني كه ترك بردارند و شكسته شوند ديگر نمي‌شود به كمك هيچ چسبي آنها را چسباند. در اين موارد كه تنها يك عدد از يك دست ليوان يا ظرف شما كم شده است، مي‌توانيد از اين ظروف‌تان يك عكس بگيريد و در تلفن همراه‌تان ذخيره كنيد تا در بازارهايي كه انبار اين محصولات محسوب مي‌شوند و اغلب تك‌فروشي هم دارند به‌دنبال جنسي شبيه به طرح و نقشه مدنظرتان باشيد. اين شيوه اجازه نمي‌دهد كه ظرف‌هاي شما كم شوند و شما بعد از چند سال مجبور به خريد يك سرويس جديد غذاخوري يا هر چيز ديگري شويد.

  • ليست شرح وظايف بنويسيد

يكسري از كارها هم انجام‌شان از عهده شما بر نمي‌آيد. به‌عنوان مثال تعمير قفل‌ها و لولاهاي درها، تعويض چراغ‌هاي داخل لوستر، تعمير سيم‌كشي داخل اتاق‌ها، روغنكاري دَرِ كمد و… كار يك خانم نيست اما شما مي‌توانيد اين كارها را ليست كنيد و روي يخچال قرار دهيد تا همسرتان به مرور زمان تيك انجام آنها را بزند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *