افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با غذا پوست خود را درمان کنید!!

شما می توانید با یک برنامه غذایی مناسب و عالی پوست بسیار عالی داشته باشید.یکى از شایع ترین عوارضى که پس از یک دوره طولانى رژیم گرفتن در بدن ظاهر مى شود، شل شدن و ایجاد خطوط چین و چروک روى پوست به ویژه در نواحى صورت، زیر بغل و کشاله ران است. گرچه استفاده از کرم هاى سفت کننده و ضدچروک در رفع این مسئله بسیار موثر است ولى مصرف انواع ویتامین ها در زمان رژیم گرفتن بیشتر از آن توصیه مى شود.

ویتامین A

بافت هاى محافظ پوست را تقویت کرده و به آنها استحکام مى بخشد. باعث ترمیم و احیاى بافت پوست مى شود و از بروز جوش ها جلوگیرى مى کند. ویتامین آ به  عنوان یک آنتى اکسیدان قوى عمل کرده و با ممانعت از فعالیت رادیکال هاى آزاد بروز چین و چروک پوست را به تعویق مى اندازد. جگر، زرده تخم مرغ، ماهى، لبنیات، سبزیجات برگ سبز و میوه هاى زرد و نارنجى منبع خوبى از این ویتامین به شمار مى روند.

ویتامین B2

به ترمیم و احیاى رنگ پوست کمک مى کند. استرس و نگرانى را که دشمن شماره یک پوست است رفع مى نماید و به عنوان یک ضدجوش طبیعى تاثیر ویژه اى در شفافیت پوست خواهد داشت. این ویتامین را که در سلامت پوست بسیار مفید است مى توانید در گوشت قرمز، شیر، ماست، بادام زمینى، تخم مرغ و غلات سبوس دار پیدا کنید.

ویتامین C

آنتى اکسیدان بسیار قوى است که در درمان و بهبود زخم ها و جراحت هاى پوستى بسیار لازم و ضرورى است. میزان کلاژن پوست را افزوده و باعث سفت شدن پوست مى شود. چین و چروک و خطوط ریز روى پوست را رفع کرده و سوختگى هاى ناشى از تشعشعات خورشید را درمان مى کند. ویتامین C علاوه بر مرکبات به میزان فراوان در فلفل قرمز، سیب زمینى، گوجه فرنگى و کیوى یافت مى شود.

ویتامین E

به عنوان یک مرطوب کننده و آب رسان طبیعى عمل مى کند. به پوست نرمى و لطافت مى بخشد و از زبرى و چروک آن جلوگیرى مى نماید. سد محافظتى در برابر نور خورشید بوده و تاثیر مفیدى در درمان آفتاب سوختگى و کاهش التهابات پوستى دارد. غلات سبوس دار، سبزیجات برگ سبز تیره، تخمه، آجیل، بادام زمینى و فرآورده هاى سویا نظیر شیر سویا و دانه سویا را فراموش نکنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *