افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با عسل اگزما را درمان کنید

  • این روغن خواص زیادی دارد. سوای آنکه می‌توان در پختن غذاها از آن استفاده کرد، می‌توانید آن را روی مو و پوست خود هم بمالید. تحقیقات نشان می‌دهد روغن نارگیل به افرادی که اگزمای پوستی دارند کمک می‌کند تا از شر خارش و درد آن خلاص شوند.

 

حدود ۵ تا ۲۰ درصد از مردم در سرتاسر دنیا دچار بیماری پوستی اگزما هستند. از نشانه‌های آن می‌توان به خارش پوست و قرمزی آن اشاره کرد. اگزمای پوستی زمانی رخ می‌دهد که پوست آماس کرده و متورم می‌شود و اغلب این اتفاق در زمستان رخ می‌دهد وقتی که رطوبت پائین است. هنوز درمان شناخته شده‌ای برای اگزما پیدا نشده است. ما در اینجا تنها کوشیده‌ایم به برخی از روش‌های خانگی برای این بیماری اشاره کنیم که می‌تواند در کنترل این بیماری برایتان مفید باشد.
۱.روغن نارگیل
این روغن خواص زیادی دارد. سوای آنکه می‌توان در پختن غذاها از آن استفاده کرد، می‌توانید آن را روی مو و پوست خود هم بمالید. تحقیقات نشان می‌دهد روغن نارگیل به افرادی که اگزمای پوستی دارند کمک می‌کند تا از شر خارش و درد آن خلاص شوند.
۲.استفاده از کره
یکی از بهترین مواد برای نرم کردن پوست و از بین بردن التهاب و کهیرهایی که ممکن است به خونریزی بیانجامد، استفاده از کره‌ی بدن است. این نوع کره حاوی ترکیبات شفابخش فوق‌العاد‌ه‌ای مانند روغن نارگیل، کره‌ی شی، روغن جوجوبا و موم است.
۳.منیزیم
استفاده از منیزیم و سایر فلزاتی که خاصیت ضدعفونی‌کننده دارند باعث از بین رفتن مشکلات ناشی از اگزمای پوستی می‌شود. برای این کار می‌توانید به راحتی منیزیم یا موادی از این دست را در وان حمام با آب بریزید و در آن دراز بکشید.
۴.مکمل‌های حاوی روغن ماهی
تحقیقات نشان می‌دهد که روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب حاوی N-3 و N-6 است که برای حفظ عملکرد پوست بسیار مفید هستند. اگر روغن ماهی به اندازه در رژیم غذاییتان باشد، همواره می‌توانید از بروز التهاب پیشگیری کنید.
۵.عسل
عسل مزیت‌های فراوانی برای سلامتی دارد و می‌تواند شما را از شر اگزما راحت کند. عسل دارای خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی بوده و فرایند ترمیم ترک‌های پوستی را تسریع می‌کند.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *