افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با طبب سنتی و گیاهان دارویی موها را پر پشت کنید

1

 

  • در ایران نیز بسیاری از این گیاهان موثر و بدون عوارض فرآورده‌های شیمیایی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به برگ‌های گیاه حنا اشاره کرد که برگ‌های این گیاه را خرد کرده و به صورت عصاره آبی به سطح مو مالیده و ماساژ داده می‌شود

 

محمد حسین فرزایی متخصص داروسازی سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ از جمله عوامل دخیل در ریزش مو عنوان کرد: امروزه به دلیل افزایش تنش‌ها و فشارهای شغلی و اجتماعی و استفاده بی رویه ازمواد شیمیایی درغالب فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و همچنین عدم مصرف ترکیبات طبیعی مانند میوه و سبزیجات مسئله ریزش مو و ضعیف شدن فولیکل مو به امری شایع تبدیل شده است.
وی ادامه داد: در طب سنتی سرزمین‌های مختلف اثرات دارویی بسیاری از گیاهان و ترکیبات موثر در جهت تقویت رویش مو در مطالعات علمی مورد ارزیابی قرار گرفته است.
فرزایی بیان کرد: درطب سنتی کشور هند عصاره دانه درخت ساج به منظور تسریع در رویش مو و همچنین تقویت فولیکل‌های مو اثرات بسیار چشمگیری دارد و میوه‌های گیاه شیکاکی از جمله داروهای طبیعی است که عصاره آن به منظور تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مومصرف طولانی داشته است.
وی گفت: در ایران نیز بسیاری از این گیاهان موثر و بدون عوارض فرآورده‌های شیمیایی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به برگ‌های گیاه حنا اشاره کرد که برگ‌های این گیاه را خرد کرده و به صورت عصاره آبی به سطح مو مالیده و ماساژ داده می‌شود و این کار باعث تقویت فولیکل موشده و می‌تواند به رویش موهای جدید کمک کند.
این متخصص داروسازی سنتی بیان کرد: گزنه گیاهی دارویی موثر در این امر است که اندام هوایی این گیاه پس از تهیه آسیاب شده و عصاره‌گیری روی آن انجام و به صورت موضعی در درمان ریزش مو مصرف می‌شود . در بازار ایران شامپو و فرآورده‌های بهداشتی فراوان از این گیاه وجود دارد همچنین عصاره گیاه مورد برای بهبود رویش مو به صورت موضعی بر روی پوست سر مصرف می‌شود.
فرزایی درپایان خاطر نشان کرد: روغن کنجد و روغن زیتون نیز گیاهان دارویی هستند که بر اساس منابع طب سنتی ایران درتقویت رشد مو و درمان ریزش موی سر موثر هستند از جمله دیگر گیاهان دارویی که فرآورده‌های بهداشتی و دارویی در کارخانجات دارویی کشورهای اروپایی به صورت لوسیون موضعی و همچنین شامپوهای دارویی بهبود ریزش مو مورد استفاده قرارمی‌گیرند می‌توان گیاه رزماری ، بابونه،دم اسب و آویشن را اشاره کرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *