افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با رژیم غذایی مناسب سیاهی دور چشم را درمان کنیم

 

 

  • از زمان‌های قدیم خوردن گلابی توسط پزشکان چینی برای کمرنگ کردن تیرگی زیر چشم‌ها توصیه می‌گردیده است، چرا که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها ، مس و ویتامینK و C می‌باشد، لذا مصرف این میوه معجزه‌گر در صاف و روشن کردن پوست از جمله پوست دور چشم توصیه شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، سیاهی دور چشم اغلب به علت تخریب مویرگ های زیر سطح پوست اطراف چشم است. محققان می گویند که در فصل زمستان، ظاهر چشم زنان به میزان چهار سال و هشت ماه پیرتر می شود.

طی یک آزمایش بالینی که روی ۵ هزار داوطلب ۲۷ تا ۶۰ ساله در تمام فصول سال انجام شد، متخصصان دریافتند سیاهی دور چشم به طور چشمگیری در فصل سرما تیره تر می شود. به نوشته سایت «MSN» و به گفته متخصصان، به علت تابش کم نور خورشید در زمستان، پوست کم رنگ تر می شود و این موضوع باعث آشکارتر شدن سیاهی دور چشم می شود.

همچنین با افزایش خستگی و کمبود ویتامین D ، میزان «سروتونین» که بدن در این فصل تولید می کند، کاهش می یابد و این کاهش هورمونی، وضعیت سیاهی و پف زیر چشم ها را بدتر می کند.همچنین نتایج بررسی ها نشان داد که کمبود ویتامین K نیز تاثیر زیادی روی سیاهی دور چشم دارد. نقش این ویتامین در انعقاد خون شناخته شده بوده و گردش خون  مناسب را در اطراف چشمها تضمین می کند.

زمانی که این ویتامین در خون کم باشد، خون می تواند از میان رگهای کوچک  تراوش کرده و در پوست نازک زیر چشمها تجمع یابد که این باعث ایجاد یک هاله تیره و کبود مانند در زیر چشمها می گردد. همچنین کمبود ویتامین کا می تواند باعث شکننده شدن مویرگها شود که این امر تیرگی و گودی زیر چشمها را بدتر می سازد.

ویتامین های دیگری که می توانند به رفع این مشکل کمک کنند می توان به ویتامینC و E اشاره کرد. کمبود کلاژن دور چشمها منجر به نازک شدن پوست زیر چشم شده و همچنین سایه تیره دور چشم را بیشتر جلوه می دهد. ویتامین C حلقه های تیره دور چشم را با بالا بردن  میزان کلاژن پوست که باعث سفتی و چاق شدن پوست می شود، از بین می برد.

همچنین ویتامین E می تواند هر گونه پف آلودگی را که می تواند باعث برجسته و نمایانتر شدن حلقه های تیره دور چشم گردد را کاهش دهد.البته نمی توان تاثیر وراثت، هورمون کورتیزون، واکنش های آلرژیک به مواد آرایشی، دود سیگار، و آلودگی هوا را در این زمینه نادیده گرفت.

مواد غذایی کمک کننده در رفع سیاهی دور چشم

خیار

خیار حاوی ویتامین K و مناسب برای فعال‌سازی جریان خون است، بنابراین راهی مناسب برای برطرف کردن سیاهی زیر چشم است.

همچنین خیار دارای خواص آنتی اکسیدانی است و فلاونوئیدهایی مانند کوئرستین، اپیژنین، لوتئولین، و کمپفرول دارد که اثر رادیکال های آزاد را در بدن خنثی می کنند و تیرگی و پف اطراف چشم را از بین می برند. قرار دادن ورقه های خیار به مدت ۱۰ ت ۱۵ دقیقه دور چشم برای از بین بردن سیاهی های اطراف چشم موثر است.

آووکادو

این میوه که خاصیت ضد پیری دارد، غنی از پتاسیم، فیبر، اسید فولیک، ویتامین های K ،  B و ویتامینE است. مصرف آووکادو به کاهش تیرگی های پوست کمک می کند. حتی قرار دادن حلقه های آن زیر چشم و یا مخلوط کردن خمیر آووکادو با قطره های روغن بادام و قرار دادن آن دور چشم، در رفع سیاهی آن موثر است. آووکادو هم بصورت خوراکی و هم موضعی  می تواند کمک کننده باشد.

گلابی

از زمان‌های قدیم خوردن گلابی توسط پزشکان چینی برای کمرنگ کردن تیرگی زیر چشم‌ها توصیه می‌گردیده است، چرا که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها ، مس و ویتامینK و C می‌باشد، لذا مصرف این میوه معجزه‌گر در صاف و روشن کردن پوست از جمله پوست دور چشم توصیه شده است.

توت سیاه

در تحقیقی از محققان ژاپنی مشخص شد که میوه توت سیاه در رفع حلقه های تیره زیر چشم مفید است. توت سیاه حاوی آنتوسیانین هایی می باشد، که موجب بهبود جریان خون به مویرگ های زیر چشم ها می شود  و در نتیجه  اکسیژن بیشتری به بافتهای این قسمت می رسد که باعث رفع سیاهی دور چشم می شود.

تأثیر روغن شتر در درمان سیاهی و چروک دور چشم

طی تحقیقات دکتر محمدعلی شاه‌‌طالبی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشخص شد که بهترین داروی بدون ضرر برای درمان چروک، پف و سیاهی دور چشم استفاده از روغن شتر است.

طبق گفته های وی سیاهی دور چشم بیشتر مربوط به نشت موادی از عروق خونی زیر چشم است و لازم است با محکم کردن این عروق، نشت این مواد را کاهش دهیم. همچنین پوست دور چشم ضخامتی برابر یک هشتم پوست بقیه صورت دارد و به همین دلیل آب به راحتی در زیر آن تجمع پیدا می‌کند و بیشتر افراد صبح‌ها چشم‌شان حالتی پف کرده پیدا می‌کند.

طبق این تحقیقات ثابت شد روغن شتر با نام «اما اویل» با چربی این ناحیه از پوست صورت هم‌خوانی خوبی دارد و می‌تواند در داخل پوست نفوذ کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *