افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این راهکارها جلوگیری کنید از گوش درد هنگام پرواز

images

  • این روشی ساده است که باعث می‌شود فشار در گوش میانی با فشار هوای بیرون یکی و متعادل شود. برای این‌کار باید بینی خود را محکم بگیرید و با فشار هوا را بیرون بدهید

شکی نیست که مسافرت‌های هوایی، روشی ساده و مطمئن است اما نه وقتی که دچار گوش‌درد می‌شوید، خصوصا زمان بلند شدن و نشستن هواپیما روی زمین. در واقع فشار نابرابری که هنگام بلند شدن یا نشستن هواپیما به هر دو بخش پرده صماخ گوش وارد شده باعث می‌شود تا لوله استاش (دریچه‌ای بین گوش میانی و بینی) دوباره وضعیت خود را تنظیم کند که این به درد گوش می‌‌انجامد. در اینجا به راه‌کارهایی برای پیشگیری از این وضعیت می‌پردازیم.
۱.بینی‌تان را محکم بگیرید
این روشی ساده است که باعث می‌شود فشار در گوش میانی با فشار هوای بیرون یکی و متعادل شود. برای این‌کار باید بینی خود را محکم بگیرید و با فشار هوا را بیرون بدهید. این کار را چند بار در دقیقه تکرار کنید. این کار باعث می‌شود فشار هوا به سمت لوله استاش رانده شده وبه باز شدن گوش بیانجامد.
۲.خمیازه کشیدن یا قورت دادن آب دهان
این کار باعث تحریک باز شدن لوله استاش هنگام نشستن هواپیما بر زمین خواهد شد. احتمالا دیده‌اید که در هواپیماها پیش از بلند شدن به شما شکلات می‌دهند. در مورد بچه‌ها گفته می‌شود که قبل از بلند شدن هواپیما به آنها غذا داده و یا در زمان بلند شدن به آنها چیزی بدهید تا بنوشند چرا که خوردن کمک می‌کند تا گوش‌دردتان خوب شود.
۳.داروهای رفع گرفتگی را فراموش نکنید
البته قبل از خوردن آن حتما با پزشک مشورت کنید. معمولا اسپری‌های بینی را باید پیش از بلند شدن هواپیما و ۱۵ دقیقه پیش از فرود آن استفاده کرد تا مجرای بینی را تمیز کند. عوامل رفع گرفتگی عبارتند از اسپری‌های بینی، قرص‌ها و قطره‌ها. با این حال، اگر سن‌تان بالاتر است، بهترین گزینه دکونژستانت خوراکی است.
۴.هنگام بلند شدن یا نشستن هواپیما نخوابید
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که معتقدند چرت زدن موقع بلند شدن هواپیما و فرود آن بهترین زمان برای پیشگیری از کاهش درد گوش است، پس باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. به جای این کار سعی کنید بیدار بمانید و تمرین کنید بینی‌تان را بگیرید یا خمیازه کشیده و یا جیزی بخورید تا درد گوش‌تان کم شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *