افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با تهیه ی سالادها پوستی شاداب و بدون آکنه داشته باشید

  • یکی از راه های ساده داشتن یک پوست شاداب آب خوردن است. ولی بیشتر ما از خوردنآب خالی خسته می شویم یا انگیزه ای برای رفتن به طرف یخچال و آب خوردن پیدا نمی کنیم. می توانید از این به بعد یک پارچ پر از آب را با یک لیمو ترش نصف شده، یک عدد خیار نصف شده و چند برگ ریحان و نعنا به اصطلاح مزه دار کنید.

 

وقتی پوست شاداب نیست معمولا سراغ انواع کرم ها و لوسیون ها می رویم تا طراوات را به آن برگردانیم ولی خودمان هم می دانیم چیزی از داخل مشکل دارد.

سبزیجات معجزه گر

در واقع می توان گفت برای پوست هیچ چیز بهتر از سبزیجات نیست. برای داشتن یکپوست شاداب و خوب و عاری از آکنه، خوردن سبزیجات اصلی ترین دلیل داشتن یک پوست درخشان و شاداب محسوب می شوند.

اگر شما هم دچار آکنه شده اید احتمالا از کرم های رتینA استفاده کرده اید و تاثیر آن را دیده اید. پوست خیلی سریع یک دست و یک نواخت می شود و از آکنه هم دیگر خبری نیست. حالا اگر این اتفاق در داخل بدن بیفتد مسلما تاثیرات بلندمدت تر و عمیق تری بر روی پوست خواهد داشت. سبزیجات منبع سرشاری از ویتامین A هستند. یعنی همان ویتامینی که ماده اصلی کرم های رتین A محسوب می شود.

سالاد با کلم بنفش

مواد لازم:

کلم پیچ بنفش         : یک عدد

روغن زیتون             : دو قاشق غذاخوری

سرکه سیب           : ۲ قاشق غذاخوری ( می توانید به جای آن از آب لیمو تازه استفاده کنید)

نمک صورتی           : اندکی

طرز تهیه :

بعد از شستن کلم و خردکردن آن به اندازه ای که دوست دارید آن را با مواد دیگر مخلوط کنید. می توانید به این سالاد آووکادو، خیار، کلم بروکلی و کمی سیب زمینی شیرین پخته یا کبابی اضافه کنید.

سالاد با کلم پیچ سبز

مواد لازم:

کلم پیچ سبز          : یک عدد ( می توانید هم کلم سبز هم کلم بنفش را با هم استفاده کنید)

پیاز                    : یک عدد

سیر                   : ۴ حبه

روغن زیتون        : یک قاشق غذاخوری

آب لیموی تازه          : یک نصفه لیموترش

نمک صورتی       : کمی

طرز تهیه:

سیر و پیاز خرد شده را در روغن زیتون روی حرارت بسیار ملایم طلایی کنید. می توانید به جای روغن زیتون از روغن کنجد استفاده کنید. بعد کلم ها را خرد کرده و به این مخلوط اضافه کنید و بگذارید بماند تا کلم ها نرم شود. با مخلوط کردن تمام مواد و اضافه کردن آبلیموترش تازه آن را میل کنید.

سالاد هویج کبابی همراه با قارچ

 

مواد لازم :

هویج                             : ۴ تا ۵ هویج یا یک دسته هویج ارگانیک کوچک

روغن نارگیل یا روغن آووکادو : ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

پودر کاری                        : کمی

دارچین                          : کمی

نمک دریا                        : کمی

جوانه                            : چهار تا پنج قاشق غذاخوری

قارچ                               : ۴ تا ۵ عدد

نعنا                               : یک ساقه یا ۵ تا شش برگ

طرز تهیه :

هویج ها را کبابی کنید. بهتر است آن ها را در فر با درجه حرارت ۱۵۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد حدود ۳۰ دقیقه کبابی کنید. مواظب باشید سیاه رنگ نشوند. هویج ها و سایر سبزیجات را خرد کرده و با اضافه کردن روغن و در صورت امکان شیر نارگیل آن را میل کنید.

تخمه آفتاب گردان و کدو

این دو دانه سرشار از روی را می توانید گه گاه به عنوان میان وعده به جای میان وعده ناسالمی مثل چیپس استفاده کنید. یا اگر دوست دارید به سالاد اضافه کنید.

آووکادو

این میوه که تقریبا از هر بیماری جلوگیری می کند، باعث داشتن پوست شاداب و حفظ رطوبت پوست از درون و بیرون می شود. چربی های مفید آووکادو باعث درخشان شدنپوست می شود. می توانید آووکادو را کبابی یا به صورت خام استفاده کنید. سعی کنید چند تکه آووکادو را در بیشتر غذاها و سالادها استفاده کنید.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی اگر پخته یا کبابی مصرف شود ( و نه سرخ کردنی)، کربوهیدارت کمی دارد و سرشار از ویتامین A است. فیبر موجود در سیب زمینی پخته برای دستگاه گوارش خیلی مفید است.

کافی است سیب زمینی پخته یا کبابی را با کمی تکه های سینه مرغ پخته و روغن و کمی نمک مخلوط ، کمی جعفری و گشنیز و پیاز خرد شده روی آن بریزید و میل کنید.

آب را همراه با سبزیجات بنوشید

یکی از راه های ساده داشتن یک پوست شاداب آب خوردن است. ولی بیشتر ما از خوردنآب خالی خسته می شویم یا انگیزه ای برای رفتن به طرف یخچال و آب خوردن پیدا نمی کنیم. می توانید از این به بعد یک پارچ پر از آب را با یک لیمو ترش نصف شده، یک عدد خیار نصف شده و چند برگ ریحان و نعنا به اصطلاح مزه دار کنید. این آب را از شب تا صبح در یخچال بگذارید و در طول روز از این آب استفاده کنید. این آب سرشار از طراوت و ویتامین و املاح معدنی است. اگر رفلاکس معده دارید می توانید کمی عرق هل در این آب بریزید.

سعی کنید هر روز از این آب و یکی از سالادها یا غذاها استفاده کنید، بعد از یکی دو هفته هر کسی شما را می بیند می گوید چقدر پوستتان بهتر شده است. خودتان هم احساس می کنید لاغرتر، سبک تر، پرانرژی تر شده اید و از آکنه ها و کدر بودن پوست هم خبری نیست یا خیلی کم شده است.

 

منبع : نت نوشت


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *