افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این ۷ روش قارچ های عفونی پا را درمان کنید

با این ۷ روش قارچ های عفونی پا را درمان کنید

fungal

بیماری عفونت قارچی پوست که اکثر به خاطر کم توجهی در بهداشت و حضور در مکان های مرطوب عمومی مانند استخر و حمام بروز می کند و بیشتر در ناحیه پا در این مطلب شما را آشنا می کنیم با این ۷ روش قارچ های عفونی پا را درمان کنید .

عفونت قارچی پا نوعی عفونت قارچی است که اغلب در محیط‌های گرم و مرطوب رخ می‌دهد. این قارچ‌ها بین انگشتان پا٬ روی پا٬ زیر ناخن و بین انگشتان دست رشد می‌کنند. در اینجا به برخی روش‌های پیشگیری از بروز آنها اشاره می‌کنیم:
۱-در ظرفی به مقدار کافی آب ریخته و حدود ۴۰ قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید و پای خود را به مدت ۱۰ دقیقه در داخل آن قرار دهید. بعد از شستن پا با این مخلوط٬ چند قطره از روغن آن را روی خود محل عفونت بریزید و ماساژ دهید.
۲-پای خود را در داخل محلول نمک کریستال و نصف فنجان سرکه‌ی آب سیب قرار داده و کمی آب گرم به آن بیافزایید. این محلول٬ محیطی اسیدی ایجاد می‌کند که در آن قارچ‌ها نمی‌توانند زندگی کنند. از دیگر کارهایی که برای پیشگیری از بروز این قارچ‌ها می‌توانید انجام دهید این است که داخل صندل یا کفش‌هایتان را همیشه تمیز و خشک نگه دارید.
۳-برای ضدعفونی کردن پاهایتان٬ می‌توانید چند تکه سیر بریده یا خرد شده را بین انگشتان پایتان به مدت یک روز قرار دهید یا آنکه مقداری سیر را به غذای روزانه‌تان بیافزایید.
۴-با ۲۰۰ گرم برگ پونه‌ی کوهی و مقدار کافی آب٬ چای درست کرده و پای خود را داخل آن قرار دهید. سعی کنید ۲ تا ۳ بار در روز پای خود را با این محلول بشویید.
۵-روغن کنجد و روغن نارگیل دارای خواص ضدقارچی بوده و می‌توان آنها را مستقیما روی پا مالید. سعی کنید دوبار در روز٬ روغن آنها را با پنبه روی نقاط عفونی پا بمالید.
۶-نقره‌ی کلوئیدی از دیگر راه‌های درمانی عفونت قارچی پا است. آن را به روی پا بمالید و بگذارید خشک شود.
۷-از دیگر روغن‌های طبیعی که خواص سم‌زدای آن تأثیر زیادی بر عفونت‌های مضر دارد٬ روغن درخت چریش است. پیش از آنکه روز پرمشغله‌ی خود را آغاز کنید مقداری از روغن آن را با پنبه بر روی پای خشک خود بمالید.

پزشکین : با این ۷ روش قارچ های عفونی پا را درمان کنید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *