افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این ورزش ها به اندام دلخواه دست یابید

  • تحقیقات بسیاری نشان می‌دهند که کسانی که با انجام ورزش، لاغر شده‌اند کمتر از دیگران با برگشت وزن کاهش یافته مواجه شده‌اند. تمرین‌های ورزشی معمولا به سه دسته‌ی قدرتی، هوازی و یا ترکیبی از این دو تقسیم می‌شوند.

 

 

از نظر بسیاری از کارشناسان تغذیه و لاغری، کاهش وزن از طریق ورزش و فعالیت ورزشی موثرتر از روش‌های دیگر است. ورزش کردن هم سطح سلامت و آمادگی بدنی را افزایش می‌دهد و هم برای بهبود روحیه‌ی افراد مفید می‌باشد.

تحقیقات بسیاری نشان می‌دهند که کسانی که با انجام ورزش، لاغر شده‌اند کمتر از دیگران با برگشت وزن کاهش یافته مواجه شده‌اند.

تمرین‌های ورزشی معمولا به سه دسته‌ی قدرتی، هوازی و یا ترکیبی از این دو تقسیم می‌شوند. در ادامه با ورزش‌هایی که بیشترین میزان چربی سوزی را دارند، آشنا می‌شوید.

 

شنا

شنا کردن از بهترین ورزش‌های چربی سوز می‌باشد که می‌تواند به خوبی تمام عضلات و ماهیچه‌های بدن را درگیر چربی سوزی کند. این ورزش هوازی می‌تواند پایه‌ی تمرین‌های هوازی دیگر واقع شود.

تنها با ۳۰ دقیقه شنا کردن می‌توان در حدود ۴۰۰ کالری انرژی سوزاند.

شنا برای سفت کردن تمام عضلات بدن مناسب است. مخصوصا برای رفع چاقی صورت خیلی عالی است.

 

دوچرخه سواری

 

دوچرخه سواری نیز از ورزش‌های هوازی محسوب می‌شود. این ورزش به خصوص برای آب کردن چربی ناحیه‌ی شکم، ران و باسن و ساق پا می‌تواند مفید باشد.

دوچرخه سواری هم به صورت معمول و هم با استفاده از دستگاه‌های ورزشی تنها در ۳۰ دقیقه زمان، در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری انرژی می‌سوزاند.

 

پیلاتس

 

پیلاتس هم از ورزش‌های عالی برای کاهش وزن به حساب می‌آید. این ورزش جزء ورزش‌های قدرتی است که با انجام حرکات گوناگون آن می‌توان روی تک تک عضلات کار کرد که این باعث می‌شود به صورت کلی و یکدست در تمام قسمت‌های بدن لاغر شد.

پیلاتس همچنین برای افزایش تعادل بدنی و انعطاف پذیری بسیار موثر است. با انجام یک ساعت ورزش پیلاتس می‌توان ۳۸۰ کالری انرژی سوزاند.

 

TRX

 

خیلی از افراد به انجام ورزش‌های قدرتی که در هر مکان و زمان، به آن‌ها امکان ورزش کردن می‌دهد،تمایل دارند. ورزش TRX با استفاده از دستگاه‌های قابل حمل و نیروی گرانش و سنگینی وزن بدن باعث درگیری عضلات بدن و چربی سوزی آن‌ها می‌شود.

با انجام یک ساعت ورزش TRX  در حدود ۱۶۰ تا ۲۶۰ کالری انرژی سوزانده می‌شود.

 

بدنسازی و وزنه برداری

این ورزش هم همانطور که می‌دانید از دسته‌ی ورزش‌های قدرتی می‌باشد که با یک ساعت انجام آن می‌توان ۶۰۰ کالری انرژی سوزاند. البته این بستگی به شدت تمرینات هم دارد. اما به طور معمول در افراد حرفه‌ای این میزان از مصرف کالری را دارد.

تمرین بدنسازی و وزنه برداری از آن دسته ورزش‌های مربی محور است که حتما یک مربی با دانش و حرفه‌ای می‌تواند، بهترین نتیجه را برای ورزشکاران زیر نظرش به بار بیاورد.

 

منبع : زیبامون

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *