افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این نوع ورزش کردن اضطراب را کاهش دهید

images

  • درک تاثیرات تمرکزحواس برای درمان اضطراب و نگرانی آسان است اما نحوه کاربرد آن در زندگی روزانه شاید کمی مشکل باشد. در این جا ۳ تمرین تمرکز حواس آمده است که می توانید با آن ها خودتان را آرام کرده و روی زمان حال تمرکز کنید.

 

برای تمرکز حواس به محیط اطراف دقت داشته باشید به گونه ای که تمام تمرکزتان روی زمان حال باشد. این روش باعث درمان اضطراب می شود حتی در مورد کسانی که نگران آینده هستند و یا استرس و نگرانی های شان از تجربیات گذشته نشات می گیرد.

اضطراب یکی از رایج ترین مشکلات سلامت ذهن است که اگر درمان نشود کیفیت زندگی را پایین می آورد، ابتکار و خلاقیت را کاهش می دهد و حتی باعث افسردگی می شود. خوشبختانه یک سری روش های خود کمکی وجود دارند که می توانند اضطراب را تا حدودی کاهش دهند و یکی از این روش ها تمرکز حواس است.

برای تمرکز حواس به محیط اطراف دقت داشته باشید به گونه ای که تمام تمرکزتان روی زمان حال باشد. این روش باعث درمان اضطراب می شود حتی در مورد کسانی که نگران آینده هستند و یا استرس و نگرانی های شان از تجربیات گذشته نشات می گیرد.

 

۳ تمرین تمرکز حواس برای کاهش اضطراب

 

آسان ترین تمرین برای شروع 

درک تاثیرات تمرکزحواس برای درمان اضطراب و نگرانی آسان است اما نحوه کاربرد آن در زندگی روزانه شاید کمی مشکل باشد. در این جا ۳ تمرین تمرکز حواس آمده است که می توانید با آن ها خودتان را آرام کرده و روی زمان حال تمرکز کنید. این تمرین ها به هیچ تجهیزاتی نیاز ندارد بسیار آسان هستند حتی کودکان و نوجوانان هم می توانند به راحتی آن ها را انجام دهند.

 

تمرین ایستاده 

روی زمین صاف بایستید. پاها را به عرض شانه ها باز کنید. دست ها را در اطراف بدن آویزان کنید. اگر کفش های پاشنه بلند پوشیده اید آن ها را دربیاورید و بگذارید کف پا ها سطح زمین را لمس کند. چشم ها را ببندید و نفس عمیق و آرام بکشید. زمانی که ریتم نفس های عمیقی که می کشید ثابت شد تمرکزتان را به بدن منعکس کنید.

 

به چگونگی قرار گرفتن کف پاها روی زمین دقت کنید. انگشت های پا را خم کنید و به حس انقباض ماهیچه ها دقت کنید. تصور کنید که به سمت مرکز زمین کشیده می شوید و متوجه می شوید که پاهای تان احساس آرامش می کنند.

 

تمرین تنفس 

تمرین تنفس میزان گردش دی اکسید کربن در خون را تنظیم می کند. و به بدن کمک می کند تا با نشانه های اضطراب و حملات ترس مثل تنفس سریع مقابله کند. در این تمرین فرقی نمی کند نشسته باشید ایستاده یا خوابیده. فقط باید در حالتی باشید که احساس آرامش کنید. چشم ها را ببندید، نفس را داخل بدهید و تا شماره ۳ بشمارید و آرام نفس را بیرون بدهید و تا شماره ۴ بشمارید. به هوایی که وارد بدن می شود و صدای درونتان در هنگام شمارش تمرکز کنید.

 

تمرین تمرکز حسی 

روی زمین در موقعیتی آرام بخش بنشینید و چشم ها را باز نگه دارید. برای چند لحظه چیزهایی که می بینید، می شنوید، می بویید، می چشید و حس می کنید را ثبت کنید. و به تمام این اطلاعات حسی دقت کنید. زمانی که مضطرب هستیم تمام چیزهای که در مقابل مان هستند را نادیده می گیریم زیرا غرق در افکار منفی و ترس های مان شده ایم.

 

این تمرین را هر جا که باشید می توانید انجام دهید. حتی می توانید برای این کار یک شیء کوچک مقابل تان قرار دهید و روی آن تمرکز کنید. وسایل تزئینی و یا وسایل آشپزخانه بهترین انتخاب هستند. آن شیء را در دست بگیرید و به احساسی که دارید تمرکز کنید. با دقت به آن نگاه کنید. چه رنگی است؟ آیا با ضربه زدن به آن صدا می دهد؟ بازجویی و کندوکاو یک شیء می تواند شما را از درون آرام کند.

 

چه زمانی این تمرین ها را انجام دهیم؟ 

وقتی دیگر این تمرین ها را یاد گرفتید دیگر نباید گرفتار ترس و نگرانی شوید. هر زمان که احساس کردید دچار اضطراب و ترس و نگرانی شده اید یکی از این تمرین ها را انجام دهید. شاید در ابتدا کمی مشکل باشد اما بعد از چند مرتبه تکرار به راحتی می توانید آن ها را انجام دهید. شاید تمرکز به زمان حال کمی زمان ببرد. پس به خودتان فرصت بدهید تا مهارت تمرین های تمرکز حواس را بیاموزید.

 

منبع: بیتوته

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *