افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این مواد غذایی کبد را سم زدایی کنیم

  • اگر تصميم داريد از برنامه غذايي سم زداي کبد استفاده کنيد هويج مصرف کنيد. هويج نه تنها کبد را سم زدايي مي کند بلکه آن را به طور کامل پاکسازي مي کند. روزانه ۲ الي ۳ عدد هويج بخوريد و اگر مشکل ديابت داريد ۱ عدد هويج در طول روز بخوريد. هويج سرشار از ويتامين A، C، D، E، پتاسيم، منيزيم، فسفر، بيوتين و انواع مواد مغذي ضروري که هم براي کبد و هم براي کل بدن مفيد هستند. اگر دوست نداريد هويج را بجويد آب هويج بخوريد.

 

کبد نقش بسيار مهمي را در بدن ايفا م يکند و بدون آن بدن نمي تواند عملکرد مناسبي داشته باشد. وزن کبد حدود ۱٫۵ کليوگرم است و در رنگ هاي قرمز و قهوه اي است. زير کبد کيسه صفرا قرار دارد جايي که روده ها و لوزالمعده هم آن جا قرار دارند. تمام اعضاي اين قسمت کار مي کنند تا اطمينان پيدا کنند که غذاها هضم شده اند و مواد مغذي لازم جذب شده اند. کبد خوني که در دستگاه گوارش جريان دارد را تصفيه مي کند تا مواد شيميايي را از بدن سم زدايي کند. در اين مطلب با غذاهايي که کبد را سم زدايي مي کنند آشنا شويد و آن ها را در برنامه هاي غذايي خود به کار ببريد تا کبد سالمي داشته باشيد.
يکي از نشانه هايي که از طريق آن تشخيص مي دهيم سموم زيادي وارد کبد شده اند نفخ شکم و به علاوه ناراحتي در قسمتي که کبد وجود دارد. اگر کبد حاوي مقدار زيادي سموم باشد دردناک مي شود و به دنبال آن مشکلاتي چون بزرگي شکم، سوزش معده، عرق زياد و افزايش وزن بروز داده مي شوند. بعضي ها با ناراحتي کبد روي پوستشان لک مي افتد که به اين لکه ها لکه کبد هم مي گويند و براي بعضي ها هم خوردن غذاهاي چرب سخت و سنگين مي شود زيرا کبد به درستي عمل نمي کند. اگر هر کدام از اين نشانه ها را تجربه کرده ايد غذاهايي مصرف کنيد که کبد را سم زدايي مي کند.

هويج

اگر تصميم داريد از برنامه غذايي سم زداي کبد استفاده کنيد هويج مصرف کنيد. هويج نه تنها کبد را سم زدايي مي کند بلکه آن را به طور کامل پاکسازي مي کند. روزانه ۲ الي ۳ عدد هويج بخوريد و اگر مشکل ديابت داريد ۱ عدد هويج در طول روز بخوريد. هويج سرشار از ويتامين A، C، D، E، پتاسيم، منيزيم، فسفر، بيوتين و انواع مواد مغذي ضروري که هم براي کبد و هم براي کل بدن مفيد هستند. اگر دوست نداريد هويج را بجويد آب هويج بخوريد.

اسفناج
اسفناج يکي از گياهاني است که سرشار از پروتئين است اما مواد مغذي ديگري هم دارد که براي بدن بسيار مفيد هستند. اين مواد مغذي تمام مواد شيميايي و فلزات سنگين در کبد را خنثي مي کنند. اسفناج حاوي ويتامين هاي B1، B6، K، زينک، کولين، پروتئين، آهن، منيزيم، فولات و مس است.

کلم بروکلي
بروکلي يکي از سالم ترين و مفيدترين گونه هاي سبزيجات است. بروکلي منبع ماده اي به نام دي ايندوليل متان است. اين ماده براي جلوگيري از سرطان هايي که در ارتباط با سطح استروژن بالا هستند مفيد است. کلم بروکلي حاوي ترکيباتي است که آنزيم هاي سم زدا را فعال مي کنند و تاثير آن تا چند هفته بعد از مصرف در بدن باقي مي ماند. بروکلي منبع ويتامين A، B1، اسيدهاي چرب اومگا۳، کلسيم، سلنيوم، پروتئين وآهن است.

سير
از خاصيت هاي معروف سير که همه به آن واقف هستند خاصيت آنتي اکسيدان و آنتي باکتريال آن است. اما خاصيت ديگر اين گياه که کمتر کسي مي داند اين است که آنزيم هاي کبد را که مسئول از بين بردن سموم بدن هستند فعال مي کند. آليسين موجود در سير نيز سموم کبد را از بين مي برد و عملکرد کبد را تقويت مي کند.

گوجه فرنگي
گوجه فرنگي سرشار از آنتي اکسيدان قوي به نام ليکوپن است. ليکوپن روي سطح دي ان آ براي سم زدايي بدن تاثير مي گذارد. اين غذا حاوي ويتامين هاي C، A، E و آنتي اکسيدان هايي است که به سم زدايي کبد کمک مي کند.

آووکادو

آووکادو يک ابرغذاست و حاوي ويتامين هاي K، B5، E، C، A، پتاسيم، فولات، منيزيم و بسياري مواد مغذي ديگر است. اين ميوه حاوي ترکيباتي است که توليد گلوتاتيون را افزايش مي دهد و منجر به از بين بردن سموم کبد مي شود.

گريپ فروت
گريپ فروت سرشار از فيبر، ويتامين C، ليکوپن، کولين، پتاسيم و بسيار مواد مغذي ديگر است. اين ميوه براي سلامت قلب بسيار مفيد است و روي سطح چربي خون تاثير مي گذارد. علاوه بر تمام اين ها آنتي اکسيدان هاي موجود در اين ميوه سموم مضر را از کبد خارج مي کند.

چاي سبز
کاتچين موجود در چاي سبز باعث مي شود کبد عملکرد موثرتري داشته باشد. چاي سبز همانطور که از نامش پيداست بايد مثل چاي دم شود.

ليمو
يکي از ميوه هايي که براي پاکسازي کبد ضروري است ليمو است. ليمو سرشار از ويتامين C آنتي اکسيدان طبيعي است که به بدن کمک مي کند سموم را تبديل به سموم محلول در آب کند. به علاوه ليمو سرشار از فسفر، فيبر، منيزيم، آهن، مس، فلاونوئيد و بسياري مواد مغذي ديگر است که تمام آن ها براي بدن مفيد هستند.

 

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *