افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این سیم مصنوعی پارکینسون را درمان کنید

deep-brain-stimulation-for-parkinsons-disease2

  • در حال حاضر این فناوری جدید را با موفقیت بر روی موش‌های زنده مورد آزمایش قرار دادند و حالا خود را برای مرحله بعدی این آزمون که تست این فناوری بر روی انسان است آماده می‌کنند.

 

پژوهشگران با کمک یک روش درمانی جدید موفق به درمان پارکینسون شدند ان ها با قرار دادن سیمی مخصوص درون مغز توانستند بیماری عصبی مختلف مانند آلزایمر و پارکینسون را به زانو در بیاورند آسیب دیدگی و مرگ سلول‌های عصبی با این روش قابل پیشگیری خواهد بود و از اسپاسم و لرزش در بدن مبتلایان پیشگیری خواهد کرد در ادامه با این روش علمی بیشتر آشنا شوید.
 در سال گذشته یک تیم از محققان دانشگاه هاروارد نشان دادند که با تزریق نوعی خاصی از سیم در مغز می‌توان به درمان پارکینسون و سایر بیماری‌های عصبی کمک کرد.
 آنها در حال حاضر این فناوری جدید را با موفقیت بر روی موش‌های زنده مورد آزمایش قرار دادند و حالا خود را برای مرحله بعدی این آزمون که تست این فناوری بر روی انسان است آماده می‌کنند.
این سیم‌های شبکه‌ای شکل از طلا و پلیمرهای بسیار نازک ساخته شده و می‌تواند در داخل سوزن سرنگ تعبیه شود و برای وارد شدن به مغز نیاز به انجام عمل جراحی پیچیده ندارد.
این سیم ها به محض وارد شدن به مغز با آن ادغام شده و فضاهایی که سلول‌های عصبی از آن عبور می‌کند را می‌پوشاند.
برای انجام این کار باید یک سوراخ کوچک در جمجمه ایجاد کرده و آن را به یک رایانه متصل کرد.
اتصال به رایانه برای نظارت بر فعالیت مغز و مشاهده دقیق روند تزریق این سیم ها در مغز انجام شده که از آسیب دیدگی و مرگ سلول‌های عصبی جلوگیری می‌کند.
این سیم‌ها باعث جلوگیری از مرگ نورونها که ایجاد اسپاسم و لرزش را در پی دارد می‌شود و توانایی مبارزه با بیماری‌هایی نظیر پارکینسون و دیگر بیماری های مشابه را دارند.
 در نهایت، این سیم ها به یک منبع تغذیه قابل کاشت و کنترل تبدیل شده و نیاز به متصل شدن به رایانه را از بین می‌برد.
این تیم معتقد است که فناوری جدید آنها در آینده در سلامت روان افراد موثر بوده و می‌تواند مشکلاتی مانند افسردگی و اسکیزوفرنی را برطرف کند.
 این محققان به زودی با همکاری پزشکان بیمارستان ماساچوست آزمایش این روش جدید را بر روی بیماران مبتلا به صرع آغاز خواهند کرد.
منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *