افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این خوراکی ها رگ های قلب تان را شستشوی دهید

با این خوراکی ها رگ های قلب تان را شستشوی دهید

1448832125-398401-2

 

همه اعضای بدن نیاز به پاکسازی دارند و قلب و رگ های عروقی یکی از این عضوها می باشد پژوهشگران بیان کرده اند با این خوراکی ها رگ های قلب تان را شستشوی دهید.

گرفتگی های قلب از مشکلات پیچیده ای است که مناطقی از بدن مانند سیستم ایمنی و غیره را درگیر می کند. البته زمانی که رگ ها دچار گرفتگی می شوند علاوه بر تصلب شرایین، مشکلات دیگری مانند پرفشاری خون و بیماری های قلبی نیز دامن فرد را می گیرد.

از آنجایی که نقش موادغذایی و نوع تغذیه در پیشگیری و درمان بیماری های قلبی نقش مهمی دارد در این مطلب ما مواد غذایی را که موجب پاکسازی رگ ها و تمیز کردن مسیر گردش خون می شود را به شما معرفی می کنیم تا آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

ماهی

بدن ما برای بهبود عملکرد دستگاه قلب و عروق و همچنین جلوگیری از گرفتگی رگ ها به چربی های خوب که همان اسیدهای چرب امگا۳ هستند نیاز دارد  و ماهی منبع فوق العاده ای از این اسیدها می تواند باشد. در بین ماهی های مختلف، ماهی آزاد، ماهی خال مخالی، تن و ساردین و غیره حاوی بیشترین میزان اسیدهای چرب امگا۳ هستند.

زردچوبه

تا می توانید به غذاهایتان زردچوبه بزنید زیرا نتایج پژوهش های محققان نشان می دهند که زردچوبه به واسطه دارا بودن ترکیب فعال و پرخاصیت (کورکومین) می تواند از آسیب های ناشی از انسداد رگ ها جلوگیری کند. «کورکومین» محافظ سلامت قلب محسوب می شود.

سیب

سیب به دلیل وجود ترکیبی به نام پکتین نقش موثری در کاهش کلسترول دارد. کلسترول نقش موثری در گرفتگی رگ ها دارد زمانی که کلسترول خون در حدنرمال باشد امکان گرفتگی رگ ها نیز کاهش پیدا می کند. همچنین سیب حاوی فلاونوئیدها است. که این ترکیبات مغذی باعث کاهش ۵۰درصدی خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع فوق العاده آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است، این ماده غذایی مانع از تجمع چربی در جداره رگ ها می شود. نتایج برخی از پژوهش ها نشان می دهد که مصرف روزانه گوجه فرنگی باعث کاهش چشمگیر خطر بروز پلاک ها در رگ ها می شود.

زغال اخته

زغال اخته، عروق خونی را که به دلیل رسوب کلسترول و تصل شرایین تنگ شده است را گشاد می کند. به همین دلیل محققان به افرادی که دارای مشکل تنگ شدن عروق هستند، مصرف زغال اخته را توصیه می کنند. گشاد کردن این عروق تنگ شده از مهم ترین اقدامات درمانی است که در جلوگیری از بروز سکته قلبی می تواند بسیار موثر باشد.

 

پزشکین : با این خوراکی ها رگ های قلب تان را شستشوی دهید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *