افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

باورهای غلط در مورد درمان میخچه

1853117419

در این پست می خواهیم اطلاعاتی در مورد بیماری پوستی میخچه و باورهای غلط در مورد درمان میخچه از گفته متخصص پوست بیان می کنیم .

حميدرضا شفيعي متخصص پوست گفت: ميخچه يک نوع پينه است که در اثر استمرار فشار به قسمتي از پوست تشکيل مي شود و در واقع پوست با ايجاد ميخچه به محافظت از خود مي پردازد و ضخيم تر مي شود تا بتواند با فشار زياد مقابله کند.
ميخچه بيشتر در پا ظاهر مي شود و در افرادي ديده مي شود که فشار زيادي را به دليل آناتومي بد اين قسمت از بدنشان تحمل مي کنند، البته گاهي ممکن است ميخچه در دست نيز به علت بلند کردن اجسام سنگين مشاهده شود.
وي درباره تشخيص اين ناهنجاري در پوست گفت: تشخيص و درمان ميخچه فقط توسط پزشک متخصص انجام مي شود و فرد نبايد قبل از مراجعه به پزشک اقدامي براي درمان آن انجام دهد.
ميخچه و زگيل از نظر ظاهري بسيار شبيه هم است ؛ ولي زگيل يک ضايعه ويروسي و عفوني است و اقدام نادرست ممکن است اين ناهنجاري را به افراد ديگر نيز منتقل کند.
وي درباره جلوگيري از ابتلا به ميخچه گفت: بهترين روش براي پيشگيري از اين ضايعه در پا، پوشيدن کفش مناسب و راحت است؛ لازم است از پوشيدن کفش هاي پاشنه بلند و نوک تيزي که پا را تحت فشار قرار مي دهد پرهيز کنيد.
وي درباره درمان ميخچه گفت: تحريک ميخچه باعث بزرگ شدن آن مي شود به همين علت هيچ گاه از ناخن گير، چاقو، سنگ پا و چسب ميخچه براي بهبود اين ضايعه در بدن استفاده نکنيد و تنها درمان بايد توسط متخصص و با خارج کردن ريشه ميخچه يا فريز کردن سلول ها انجام پذيرد.
اين ضايعه به علت فشار زياد به پوست در پا و گاهي در دست به وجود مي آيد؛ پوشيدن کفش مناسب بهترين راه براي پيشگيري از ايجاد اين ضايعه در پاست.

 

پزشکین : باورهای غلط در مورد درمان میخچه

۱ نظر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *