افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بالا رفتن آمار مردها در جراحی های زیبایی

  • امروزه جراحی‌هایی که صرفاً برای زیبایی انجام می‌گیرد، بسیار زیاد شده و برخلاف گذشته که زنان تنها متقاضیان این جراحی‌ها بودند، امروزه مردها نیز به جمع مشتریان پروپا قرص جراحی‌های زیبایی پیوسته‌اند.

 

یک متخصص جراحی پلاستیک از پرطرفدارترین و مهم‌ترین جراحی‌های زیبایی مردان می‌گوید.

بامروزه علم جراحی پلاستیک، جراحان را قادر کرده است تا به اصلاح بدشکلی‌ها و نواقص ظاهری و عملکردی بیماران بپردازند. این شاخه از علم پزشکی گرچه قدمت زیادی دارد اما با تحولات چشمگیری که در سال‌های اخیر داشته، توانسته است بر بسیاری از چالش‌های درمانی در زمینه ترمیم و بازسازی اعضای بدن غلبه کند و زیبایی را به جزء لاینفکی از جراحی پلاستیک مبدل سازد.

 امروزه جراحی‌هایی که صرفاً برای زیبایی انجام می‌گیرد، بسیار زیاد شده و برخلاف گذشته که زنان تنها متقاضیان این جراحی‌ها بودند، امروزه مردها نیز به جمع مشتریان پروپا قرص جراحی‌های زیبایی پیوسته‌اند.
دکتر امیررضا معتبر با تأیید این موضوع می‌گوید: «ژنیکوماستی»(اصلاح بزرگی سینه ها)، «لیپوساکشن» و «لیزر لیپولیز»(تخلیه چربی‌های اضافی شکم و پهلو منتها با دو روش مختلف)، همچنین جراحی زیبایی پلک ها و جراحی زیبایی بینی پرطرفدارترین و مهم‌ترین جراحی‌های زیبایی است که مردان انجام می‌دهند.

وی ادامه می‌دهد: به رشد غیر طبیعی غدد پستانی در مردان که به بزرگ شدن پستان آنها منجر می‌شود ژنیکوماستی گفته می‌شود که در دوران نوزادی، نوجوانی و حتی سالمندی اتفاق می‌افتد. لیپوساکشن و «لیزر لیپولیز» هم از اعمال زیبایی است که مورد توجه مردان قرار گرفته است هرچند در مقام مقایسه هنوز تعداد مردانی که برای این عمل مراجعه می‌کنند نسبت به زنان به میزان قابل توجهی کمتر است اما این به آن معنی نیست که مردان جامعه ما از تناسب اندام بهتری نسبت به زنان برخوردار هستند.
این متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی این مسأله را با دو عامل مرتبط می‌داند و می‌گوید: زایمان و پیامدهای آن بر تناسب اندام مانند تغییرات قابل ملاحظه در اندازه شکم، پهلوها و همچنین شکل و قوام پوست، زنان را بیشتر به سمت جراحی‌های زیبایی سوق می‌دهد درحالی که مردان دچار چنین تغییراتی نمی‌شوند و هنگام دچار شدن به اضافه وزن و بزرگی شکم و پهلو از عوارضی مانند ترک و شلی پوست در امان هستند.
توجه کمتر مردان به تناسب اندام خود عامل دیگری است که باعث می‌شود تعداد مردانی که به سراغ جراحی‌های زیبایی می‌روند کمتر از زنان باشد البته این خاص کشور ما نیست و در همه جای دنیا دیده می‌شود.
دکتر معتبر خاطرنشان می‌کند: در سال های اخیر مردان برای داشتن اندامی متناسب بیش از پیش رغبت نشان می‌دهند و این رغبت گسترده باعث شده مردان بیشتری روانه مطب جراحان زیبایی شوند.

نکته حائز اهمیت در این ماجرا این است که این دسته از مردان غالباً نیازی به برش جراحی ندارند و مشکل چاقی شکم، پهلو و سردل آنها بدون برش جراحی و با لیپوساکشن یا «لیزر لیپولیز» حل می‌شود؛ چرا که مشکل شلی و افتادگی شدید پوست شکم در مردان به ندرت پیش می‌آید.
یکی دیگر از اعمال جراحی زیبایی که در مردان مقبولیت قابل توجهی دارد جراحی زیبایی بینی است. البته زنان و دختران اگرچه گوی سبقت این عمل را همواره می‌ربایند، اما در چندین سال اخیر مردان و پسران نیز توجه خاصی به انجام این عمل پیدا کرده‌اند. به گفته این استاد دانشگاه، انحراف و کجی بینی ناشی از شکستگی‌ها از جمله مهم‌ترین دلایل مردان برای سپردن بینی‌شان به تیغ جراحی است. البته با وجود اینکه اصول جراحی زیبایی بینی در میان مردان و زنان یکسان است، اما ظاهر مردانه سبب می‌شود روش جراحی در مردان مشابه زنان نباشد و متناسب با ظاهر مردانه صورت گیرد. مثلاً بالا بردن نوک بینی در مردان نباید به اندازه زنان باشد، در غیر این صورت ظاهر بینی، حالتی زنانه به خود می‌گیرد. این امر در مورد قوس پشت بینی نیز صادق است.

دکتر معتبر معتقد است: کم مویی، ریزش مو و طاسی از دیگر مشکلات مهمی است که مردان را به سمت مراکز پیوند و کاشت مو سوق می‌دهد. به اعتقاد کارشناسان، با توجه به پیشرفت‌های علمی، پیوند مو با روش‌های جدید، در بسیاری از موارد عملی بسیار راحت به حساب می‌آید که به‌صورت سرپایی و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه موفقیت این اعمال به تبحر پزشک متخصص بستگی دارد، می‌گوید: دکتر یحیی دولتی رئیس انجمن پوست ایران چندی پیش به تخلف آشکاری که متأسفانه در کشور ما به وفور مشاهده می‌شود، اشاره کرده و گفته است، این روزها مراکز متعددی در پیوند مو فعالیت و تبلیغ می‌کنند، بی‌آنکه صلاحیت لازم را برای این کار داشته باشند. این درحالی است که دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در انجام اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی باعث ایجاد عوارض جبران‌ناپذیر، صدمات جانی و لطمات روحی به بیماران خواهد شد.

این متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی در خاتمه توصیه می‌کند: بهتر است قبل از انجام هر نوع عمل زیبایی به وب سایت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران مراجعه کنید و در خصوص عمل جراحی و پزشک جراح خود اطلاعات کافی به‌دست بیاورید.

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *