افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بالا بردن اشتهای کودکان با این ۱۵ شیوه

  • اگر کودک صبح ها زرده تخم مرغ پخته شده را نمی خورد آنرا با کمی کره و آب مرغ مخلوط و نرم کنید و به او بدهید و یا به سوپ او اضافه کنید. زرده تخم مرغ را می توانید رنده کرده و یا با پشت قاشق له کنید و داخل سوپ و یا پوره (هر نوع پوره ای که درست می کنید) بریزید.

 

برای تقویت کودک بهتر است از برخی روش های تغذیه ای کمک بگیرید تا بتوانید فرزندی سالم و قوی داشته باشید برخی راهکارهای تغذیه ای در این زمینه به شما کمک خواهند کرد پیشنهاد می کنیم برخی ترفندهای آشپزی برای مغذی سازی غذای کودک در این بخش آموزش داده می شوند . با آن ها در ادامه این مطلب آشنا شوید .

برای کودکانی که مقدار غذای کمی می خورند یا دچار ایست وزنی و کاهش وزن هستند مقوی و مغذی سازی غذا بسیار اهمیت دارد.

☯ ۱۵ روش برای مقوی و مغذی سازی غذای کودک و افزایش اشتهای کودکان در این مطلب به شما ارائه می دهیم:

✅ به هر وعده غذای کودک صبحانه، نهار، شام کمی روغن مایع گیاهی (زیتون، کنجد) یا کره آب شده حدود یک تا ۲ قاشق مربا خوری اضافه نمایید. غذای کودک را خوش طعم و نرم می کند.

✅ انرژی غذای کمکی کودک را با اضافه کردن آرد یا روغن مایع یا جوانه غلات بیشتر کنید و حداقل هر روز علاوه بر شیر مادر، ۵ وعده غذای کمکی به او بدهید.

✅ از جوانه ماش یا جوانه گندم یا پودر این جوانه ها در سوپ کودک بریزید زیرا علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین های B و C هستند به هضم غذا هم کمک می کنند.

 

✅ کمی آرد، شیر و کره را مخلوط کرده و به هم بزنید و گرم کنید (مثل سس سفید) و به سوپ کودک بیفزایید هم طعم و رنگ جدید به سوپ می دهد و هم انرژی آن را افزایش می دهد.

✅ پودر جوانه گندم، جو پرک، بلغور گندم را له کنید و با شکر،‌ شیر و کمی روغن یا کره بپزید و در حجم کم و در دفعات بیشتر به کودک بدهید.

✅ در حدود ۱۱ ماهگی می توانید کمی خامه پاستوریزه به سوپ کودک اضافه کنید.

✅ اگر کودک صبح ها زرده تخم مرغ پخته شده را نمی خورد آنرا با کمی کره و آب مرغ مخلوط و نرم کنید و به او بدهید و یا به سوپ او اضافه کنید. زرده تخم مرغ را می توانید رنده کرده و یا با پشت قاشق له کنید و داخل سوپ و یا پوره (هر نوع پوره ای که درست می کنید) بریزید.

✅ از حدود نه ماهگی تکه های سیب زمینی را آب پز کنید در کره کمی تفت دهید و اجازه دهید کودک خودش با دست بردارد و بخورد.

✅ سعی کنید برای تهیه سوپ یا کته از گوشت با استخوان استفاده کنید ، مثل ران مرغ و یا ماهیچه گوسفند تا املاح و چربی بیشتری به بدن کودک برسد.

✅ در غذاهای کودک از عصاره قلم استفاده کنید.

✅ اگر وزن کودک کم است اضافه کردن حبوبات را به غذای او به تعویق بیاندازید (بعد از ۱۰ ماهگی) چون حبوبات حجم زیادی دارند بنابراین بعد از ۱۰ ماهگی، حبوبات را ۲۴ ساعت خیس کنید، پوست بکنید و از انواع آن آرد درست کنید و هر بار یک قاشق چایخوری آرد حبوبات را با کره به سوپ کودک اضافه کنید.

✅ اضافه کردن آب غلیظ شده ران مرغ یا تکه هایی از ران مرغ پخته شده که له شده است، همچنین جوانه گندم، آرد یا پودر بادام خام، کنجد، مغز تخمه آفتابگردان به غذای کودک سبب رشد بهتر او میشود.

✅ برای بهتر کردن طعم غذای کودک از آب لیمو ترش تازه، آب نارنج تازه، آب هویج، سبزیهای خوشبوی ساییده شده استفاده کنید.

✅ کته ای که برای کودک درست میکنید به جای پختن برنج در آب، آنرا در آب مرغ یا آب گوشت بپزید.

✅ اگر رشد کودک زیر یکسال با افزایش دفعات تغذیه با شیرمادر و پر انرژی کردن غذای کمکی بهتر نشد، شاید لازم باشد شیر مصنوعی را هم بلافاصله بعد از بعضی از وعده های شیر مادر به او بدهید (با فنجان یا استکان) چون هنوز غذای اصلی کودک زیر یکسال، شیر است.

منبع: دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *